מורסי הושבע לנשיאות: "היום נולדה מצרים האזרחית"

בבית המשפט העליון לחוקה בקהיר התחייב איש "האחים המוסלמים" "לדאוג לאינטרסים של העם" ■ השופטים היו נרגשים: "עידן חדש בהיסטוריה של מצרים"

מוחמד מורסי, איש מפלגת "החירות והצדק" של "האחים המוסלמים", הושבע היום לשמש נשיא מצרים - תפקיד שמאויש כעת לראשונה מאז הדחתו של חוסני מובארק ממנו, בפברואר אשתקד.

בניגוד למקובל במצרים, הושבע מורסי לפני בית המשפט העליון לחוקה ולא בפרלמנט. "אני נשבע בשם אללה הכל יכול שאפעל באמת ובתמים להגנת המערכת הרפובליקנית וכי אני מכבד את החוקה ואת שלטון החוק", הצהיר מורסי - שרק אתמול הוכרז באופן רשמי כזוכה בבחירות מול קהל של רבבות מתומכיו.

נוסף על כך, התחייב הנשיא המצרי הטרי "לדאוג לאינטרסים של העם, להגן על עצמאות האומה ועל ביטחון המדינה". בניין בית המשפט בקהיר שבו נערכה ההשבעה ממוקם סמוך מאוד לבית החולים בבירה המצרית, שבו כלוא קודמו של מורסי בתפקיד - חוסני מובארק.

"תולדה של רצון העם"

אחרי תום טקס התראיין הנשיא המצרי הנכנס לכלי תקשורת ערביים, ואמר בהתרגשות כי "היום נולד המשטר האזרחי והחוקתי של מצרים". אחד השופטים שמולם הוא נשבע אמר גם כן כי האירוע הוא "ראשון מסוגו בכל ההיסטוריה של מצרים ומהווה תולדה של רצון העם".