המערכת הפוליטית באבל על מות שמיר: "מגדל אור ערכי"

פוליטיקאים מכל קצות המערכת הפוליטית מגיבים הבוקר בצער רב על מותו של ראש ממשלת ישראל לשעבר, יצחק שמיר ■ הלוויתו תתקיים ביום שני בשעה 14:00 בחלקת גדולי האומה בהר הרצל

פוליטיקאים מכל קצות המערכת הפוליטית מגיבים הבוקר (א') בצער רב על מותו של ראש ממשלת ישראל לשעבר, יצחק שמיר, שהלך אמש לעולמו בגיל 96. הלוויתו תתקיים ביום שני בשעה 14:00 בחלקת גדולי האומה בהר הרצל.

סגן יו"ר הכנסת ויו"ר הליכוד העולמי, ח"כ דני דנון, אמר על מותו של ראש הממשלה השביעי: "הוא היווה מגדל-אור ערכי לכל אוהבי ארץ ישראל. דרכו מנחה את הליכוד בעשייתו ותרומתו למדינת ישראל לא תשכח לעולם. ליצחק שמיר ז"ל יש מקום של כבוד בדפי ההיסטוריה של העם היהודי כולו ודמותו צרובה בדמותה של מדינת ישראל". דנון אשר הכיר את שמיר ז"ל היטב ובאופן אישי, יקים דף ניחומים באתר האינטרנט של הליכוד העולמי.

שר החוץ וסגן רה"מ, אביגדור ליברמן, אמר על שמיר: "הוא היה מהמנהיגים הבולטים של מדינת ישראל, איש שהיה לו חלק נכבד בכינונה של המדינה והוא שירת אותה כל ימי חייו בנאמנות ובמסירות בלתי מתפשרת. יצחק שמיר היה איש ארץ ישראל בכל רמ"ח איבריו ובכל תפקיד בו נשא דבק באמונתו והיווה דוגמא ומופת למהו איש עקרונות. היתה לי הזכות להכיר את שמיר באופן אישי ותמיד אזכור אותו ואת תרומתו הגדולה למדינה".

"ראש הממשלה יצחק שמיר היה מנהיג שהוביל את עם ישראל בתבונה ובנאמנות", כך ספד המשנה לרה"מ, יו"ר קדימה, השר שאול מופז. "האיפוק שגילה שמיר בעת מלחמת המפרץ התברר כמהלך נכון שחיזק את ישראל במקביל להסכמתו להליכה לועידת מדריד לניהול דיאלוג ריאליסטי למרות דעותיו".

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין הודיע אמש כי ההלוויה הממלכתית לשמיר תחל ברחבת הכנסת ביום שני הקרוב, וכי הציבור יוכל לעבור על פני ארונו. לאחר מכן, ייצא מסע ההלוויה לחלקת גדולי האומה בהר הרצל.

ריבלין ספד לשמיר ואמר: "איבדנו מנהיג גדול שהיה ביסודו איש העם. פגשתי את יצחק שמיר בתחנות רבות בחייו: כלוחם ומפקד בלח"י,כראש תנועת החירות, כיושב ראש הכנסת וכראש הממשלה. אך מי שבאמת רוצה להבין את אישיותו של שמיר, את עמדתו העיקשת על עקרונותיו, ואת סירובו להתפתות לכל מהלך מדיני שעשוי להחליש את ישראל, צריך היה לשמוע אותו נואם ביום השואה".