מעל הציפיות: מדד מנהלי הרכש בסין ירד ל-50.2 נק' ביוני

הנתון אמנם היה גבוה מציפיות הכלכלנים (49.9 נק') אולם הוא הנמוך ביותר מתחילת 2012 ■ "נראה שצפויות עוד שתי הורדות ריבית בחצי השני של השנה בסין"

התעשיה הסינית ממשיכה להתרחב, אולם בקצב מתון מאוד. כך לפי נתון מאקרו חשוב שהתפרסם היום ומאותת כי למימשל הסיני יש עוד הרבה עבודה אם ברצונו לאושש את הפעילות הכלכלית בכלכלה השניה בגודלה בעולם.

מדד מנהלי הרכש של התעשיה בסין רשם ירידה קלה ל-50.2 נק' ביוני לעומת 50.4 נק' במאי. הנתון אמנם היה גבוה מציפיות הכלכלנים (49.9 נק') אולם הוא הנמוך ביותר מתחילת 2012. נזכיר כי קריאה נמוכה מ-50 נק' מעידה על התכווצות בפעילות.

"למרות שהנתון היה גבוה במקצת מהצפי, הוא עדיין מעיד על המשך הדרדרות בפעילות הכלכלית", אומר לבלומברג Shen Jianguang. "נראה שצפויות עוד שתי הורדות ריבית בחצי השני של השנה בסין".

לפני כשבועיים הפחית הבנק המרכזי של סין את הריבית בפעם הראשונה מאז 2008 לרמה של 3.25%, זאת, כדי להמריץ את הכלכלה ולנסות להתמודד עם ההאטה הכלכלית ממנה סובלת מדינת הענק, אך נראה כי צעד זה לא הרשים את כלכלני בנק ההשקעות דויטשה בנק, שהודיעו כי הם חותכים את תחזית הצמיחה של סין ב-2012 לרמה של 7.9%.

תחזית הצמיחה הקודמת שהעניקו בבנק ההשקעות לסין עמדה על שיעור גבוה יותר - 8.2%, ואנליסטים בבנק מנמקים את החלטתם להוריד את תחזית הצמיחה של סין בביצועים הכלכליים החלשים שהציגה המדינה ברבעון השני, במקביל להאטה כלכלית בארה"ב.