בעלי עניין בישראליות בוול סטריט מימשו בכ-175.3 מ' ד'

מנכ"ל איזיצ'יפ מבקש למכור מניות ב-10.2 מיליון דולר ■ מנכ"ל סודה סטרים מכר בשבועיים האחרונים מניות ב-4.6 מיליון דולר ■ בכירים באימפרבה מכרו מניות ב-2.2 מיליון דולר ■ מדדי וול סטריט זינקו מתחילת השנה ב-12.7%-5.4%

למרות הרעידות בשוקי ההון בתקופה האחרונה ואי הוודאות ששוררת מעל משבר החוב הריבוני של אירופה, המדדים המובילים בשוק ההון האמריקני עדיין מצויים בתוך טריטוריה חיובית. מדד הדאו ג'ונס עלה מתחילת השנה בשיעור של 5.4%, מדד הנאסד"ק שיפר את רמתו בשיעור של 12.7%, ומדד S&P 500 הוסיף לערכו 8.3%.

נתונים אלו יכולים להסביר, לפחות באופן חלקי, את הרשימה ההולכת וגדלה השנה של בעלי עניין בחברות הישראליות שנסחרות בוול סטריט שמוכרים מניות תמורת מזומן. כך למשל, אלי פרוכטר, מנכ"ל איזיצ'יפ, הגיש בשבוע שעבר בקשה למכור חבילה של 270 אלף מניות ששוויה הנוכחי הוא 10.2 מיליון דולר (40 מיליון שקל). לפרוכטר זהו המימוש הגדול ביותר מתחילת השנה, ובמהלך תקופה זו הוא מימש מניות תמורת סכום כולל של 18.2 מיליון דולר (73 מיליון שקל).

איזיצ'יפ, המפתחת שבבים לנתבים של רשתות תקשורת, השלימה עלייה של 41.3% מתחילת השנה. ביום שישי האחרון היא שוב שינתה קידומת ונסגרה על מחיר של 40.04 דולר, המשקף שווי חברה של 1.1 מיליארד דולר. מאז השיא שאליו הגיעה באפריל האחרון, איבדה המניה 14.4%.

ומשבבים לסודה. דניאל בירנבאום, מנכ"ל SodaStream, מפתחת המערכות הביתיות להכנת משקאות מוגזים, שלח בשבועיים האחרונים 2 פקודות מכירה, ומכר 130 אלף מניות תמורת 4.6 מיליון דולר. אלו שני המימושים הראשונים של בירנבאום השנה, והם נעשים לאחר שמניית SodaStream השלימה מתחילת השנה עלייה של 25.3%. בדומה לאיזיצ'יפ, SodaStream גם שינתה בשבוע שעבר קידומת, וביום שישי נסגרה על מחיר של 40.97 דולר, המשקף שווי חברה של 825 מיליון דולר.

מממש בולט אחר הוא עמיחי שולמן, אחד ממייסדי אימפרבה וסמנכ"ל טכנולוגיה ראשי בחברה. אימפרבה, נזכיר, הונפקה בנובמבר האחרון, ובמאי האחרון פקעה תקופת הנעילה שאחרי ההנפקה וחלק מבעלי העניין בה החלו לממש חלק מהחזקותיהם בחברה. שולמן מכר בשבוע שעבר מניות תמורת 1.1 מיליון דולר. מיכאל בודאי, המייסד השלישי של החברה שגם מכהן בה כדירקטור, מימש מניות תמורת סכום דומה.

אימפרבה, ספקית של פתרונות לאבטחת מידע ארגוני, נסחרת לפי שווי של 643 מיליון דולר - 60.1% מעל השווי שלפיו הונפקה.

מבדיקת "גלובס" עולה כי מתחילת השנה מימשו בעלי עניין בחברות הישראליות בוול סטריט מניות בשווי של 175.3 מיליון דולר, וזאת לעומת סכום של 799.6 מיליון דולר בכל 2011.

מי מימש
 מי מימש