שעות קריטיות: האם מדד מנהלי הרכש יעצור את הראלי?

גל הפרסומים של מדד מנהלי הרכש שהחל היום, צפוי להעיד לאן מועדות פני הכלכלה הגלובלית ■ בחודש מאי תוצאות המדד הראו כי הכלכלה הגלובלית נמצאת בהאטה כאשר מרבית המדדים באירופה רשמו קריאה של מתחת ל-50 נק'

אומנם תוצאות הפסגה האירופית גרמו לשוקי המניות להיכנס לראלי, אולם מומחים פיננסים רבים מציינים כי השעות הקרובות יהיו קריטיות במיוחד ויכולו לגרום לשינוי במגמה החיובית, זאת בשל גל הפרסומים של מדד מנהלי הרכש בכל רחבי העולם, שעשוי לומר לאן מועדות פני הכלכלה הגלובלית.

נזכיר כי מדד מנהלי הרכש, המפורסם בדרך-כלל בתחילת כל חודש, בוחן את הפעילות הכלכלית של המדינה באמצעות סקרים שנערכים בקרב מנהלי הרכש במפעלים השונים. רמה של מתחת ל-50 נקודות מעידה על האטה כלכלית ואילו רמה של מעל 50 נקודות מעידה על צמיחה.

בחודש מאי תוצאות המדד הראו כי הכלכלה הגלובלית נמצאת בהאטה, זאת כאשר מדד מנהלי הרכש של גוש האירו ירד לרמה של 44.8 נקודות וצפוי להישאר ללא שינוי גם בחודש זה. התגובה לא איחרה לבוא, והשווקים צנחו בחדות.

מעבר לכך, מדד מנהלי הרכש של סין לחודש יוני, פורסם כבר היום והצביע על ירידה לרמה של 50.2 נקודות, גבוה מצפי האנליסטים אך זהו הנתון הנמוך ביותר מאז תחילת 2012, עניין שמעורר דאגה בקרב אנליסטים רבים החוששים כי הענק הסיני הולך ודועך.