"אדוני רה"מ, אתה דרסת ורמסת את מעמד הביניים"

תמיר חג'ג', מפעילי המחאה: "נתניהו אחראי אישית להידרדרות מעמד הביניים" ■ "הטיל האיראני לא מפחיד אותי, מה שמפחיד זה הטיל הכלכלי שאתה שולח"

"אדוני ראש הממשלה, אתה דרסת ורמסת את מעמד הביניים שמשלם מסים ומשרת בצבא. כולנו קורסים תחת נטל המסים. עליך לעשות הכול כדי לחזק את מעמד הביניים, ועכשיו. את הכסף שחסכת כשהיית שר האוצר ניתבת לחברים שלך, ובעלי משק-הבית קורסים היום בגללך" - כך אמר היום (א') תמיר חג'ג', מפעילי המחאה החברתית, במסיבת עיתונאים שערך יחד עם נציגי ארגונים נוספים במאהל מחאה שהקים בכיכר רבין בתל-אביב.

חג'ג', שהגיש גם את הבקשה להקמת מאהל המחאה בגן וולובסקי הסמוך למתחם רכבת מרכז, קיבל אישור מעיריית תל-אביב להקים אוהל מחאה בכיכר למשך 9 הימים הבאים. יחד עם חג'ג' דיברו במסיבת העיתונאים גם שחר עבוד, יו"ר אגודת הסטודנטים בבית ברל; פליאה קטנר, פעילה לשיוויון מגדרי; ואיל עופר מתנועת "ישראל יקרה לנו".

"בתור מצביע ליכוד אני דורש מראש הממשלה ומשר האוצר לספק לכל אזרח במדינה את 5 הממים של ז'בוטינסקי: מעון, מזון, מלבוש, מורה ומרפא", המשיך ואמר חג'ג'. "צריך למצוא את כל הכסף שנלקח מהדיור הציבורי, מיליארדים, ולהחזיר לציבור. להקים עוד היום חברה בבעלות ממשלתית שתפעל להקמת דירות.

"תפסיקו לספר לנו שאי-אפשר ותתחילו לעשות, מערכת הבריאות קורסת. לא ייתכן שאנחנו משלמים 3 פעמים על אותו השירות - גם בתלוש, גם בביטוח המשלים וגם כשאנחנו מבקרים אצל הרופא. צריך להגדיר סכום אחד שכל משפחה תוכל לעמוד בו.

"ראש הממשלה, אתה אישית אחראי להידרדרות הדרסטית של האזרחים במדינה. המצב לא יכול להימשך. הטיל האיראני לא מפחיד אותי, מה שמפחיד אותי זה הטיל הכלכלי שאתה שולח עליי ועל משפחתי. בתור מצביע ליכוד אני מתבייש בך ובמפלגה", לדבריו.

איל עופר מתנועת "ישראל יקרה לנו" הוסיף לדבריו של חג'ג' ואמר: "המחירים במדינה גבוהים מדי. אנחנו כבר שנה בתוך המחאה, אבל לא ראינו את המחירים יורדים. אנחנו לא דורשים שינוי תקציבי, צריך לשבור את המונופולים ולהוריד את מחירי המזון בישראל ב-30%, כמו גם במחירי הדיור.

"ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי, אמר לנו ללכת להפגין בירושלים, אבל הוא מעדיף שבתל-אביב יבנו דירות לעשירים, והן עומדות ריקות. הקבלנים מתרגלים למכור ביוקר, והבנקים שומרים על המחירים גבוהים. יש אלפי דירות ריקות, וצריך לדאוג להשכיר אותן", אמר עופר.

כן הוסיף עופר: "ראש הממשלה ושר האוצר החליטו להגדיל את הגירעון. פירוש הדבר הוא שהמדינה נכנסת לאוברדרפט לאומי, ומי שישלם על זה אלה הילדים שלי - לא בשביל זה יצאנו למחאה. תטילו את המס על מי שעשק אותנו עד היום. מעמד הביניים היום הוא הרזה שמשרת את 18 המשפחות השמנות".

עופר התייחס גם להפגנות האלימות של השבוע שעבר ואמר: "זוהי תחילתה של מחאה בוגרת יותר ואחראית יותר. מי ששבר את הזגוגיות בבנקים ירה חץ אל לב המחאה. זו מחאה של שומרי חוק, לא אלימה".

גם שחר עבוד הצטרף לדבריו של עופר ואמר: "אני פוסל כל סוג של אלימות. גם אלימות השוטרים שראינו היא בלתי חוקית, ויש לטפל בה באופן פומבי ולהוקיע אותה".

עוד אמר עבוד: "אנשי מעמד הבניים הם לב-ליבה של החברה. לא נסכים לעוד 'תספורות' של בעלי ההון שנעשות על חשבוננו".

לדברי פעילי המחאה, האוהל שהוקם בכיכר ישמש כמוקד מפגש מדי יום, והיושבים בו ידונו בכל הנושאים שעומדים על הפרק. חג'ג' הזמין את הציבור הרחב להגיע ולקחת חלק בפעילויות המחאה והזמין גם את נבחרי הציבור למאהל.