גילה אדרעי עשויה לסכל את הדחתה כבר מחר

הערכות: אנשיה של אדרעי קרובים מאוד ליעד הדרוש לעבור מההסתדרות ל"כוח לעובדים" - הסכמה של 50% מעובדי הרכבת ■ המהלך יפגע קשה בהסתדרות, שתאבד את אחד הוועדים החזקים שלה, במיוחד בעת שביתות כלליות

מה שנראה היה כמו צעד חסר סיכוי של ייאוש, מתברר כמהלך ריאלי שעשוי לזעזע את ההסתדרות: ל"גלובס" נודע כי גילה אדרעי, שהודחה אתמול מראשות ועד עובדי הרכבת, עשויה להגיע מחר (ג') לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה עם בשורה חסרת תקדים, לפיה מעל 50% מעובדי הרכבת הצטרפו רשמית לארגון המתחרה "כוח לעובדים".

על פי הערכות, אנשיה של אדרעי קרובים מאוד ליעד הדרוש, שיהפוך את ההסתדרות לבלתי רלוונטית וכך גם את ההדחה שלה מראשות הוועד.

אם רוב עובדי הרכבת יצטרפו לארגון המתחרה, הרי שההסתדרות תאבד את אחד הוועדים החזקים והיעילים שלה במיוחד בעת שביתות כלליות. על פי מקורות בחברה, בהסתדרות מנהלים קרב בלימה ביומיים האחרונים בניסיון למנוע את המעבר הזה. לצורך העניין, עובדים שאינם חברים בהסתדרות הוחתמו על טפסים שמצרפים אותם לארגון, ובחלק מהמקרים הוחתמו גם עובדים שזמן קצר לפני כן הצטרפו ל"כוח לעובדים".

עשרות עובדים המזוהים עם ההסתדרות וגורמים שמהווים אופוזיציה לאדרעי ערכו שיחות שכנוע, כשהמסר העיקרי שחוזר על עצמו: הצטרפות ל"כוח לעובדים" פירושה הצלת גילה אדרעי, אבל כניסה לסחרור מבחינת החברה והעובדים שלה. על פי עדויות, למשימת השכנוע גויסו אפילו שאול עוקיש ומיכה חיון, בכירים לשעבר בוועד שהואשמו בקבלת שוחד מספקים.

מקורביה של אדרעי טוענים כי ההסתדרות וההנהלה עושים יד אחת כדי להתנכל לה וכדי למנוע את המעבר לכוח לעובדים. כך, היא עוכבה היום במשך 45 דקות מול השער של אחד ממתקני החברה, ולטענתה השומר במקום הבהיר לה כי מדובר בהנחיה של ההנהלה שלפיה נאסרה עליה הכניסה לכל מתקני החברה.

בהנהלת החברה טוענים כי אין איסור שכזה, אולם על רקע הדחתה מהוועד נאסר עליה לעשות שימוש במשרדי הוועד, ברכב שמשמש אותה לוועד וכן לערוך אסיפות הסברה. גם בהסתדרות מבהירים כי כל פעולות השכנוע נעשות על ידי עובדי הרכבת ולא על ידי אנשי הארגון.

ההסתדרות: "מדובר בספין של וועד העובדים המודח, שאינו מצליח להעביר את העובדים לארגון עובדים אחר ומנסה באמצעות מניפולציה לעשות זאת. ההסתדרות הוא הארגון היציג של עובדי הרכבת ותמשיך לייצגם".