מחריף המתח בין פישר לשטייניץ בשל הגדלת יעד הגירעון

הנגיד ביקש משרי הממשלה להצביע נגד הצעת שטייניץ - בנוכחותו ■ מקורב לנושא: "פישר אמר שאין כסף; הוא רוצה יעד גירעון של 2.5% וזה מהותי מבחינתו; היה מתח בישיבת הממשלה - לא פשוט לעמוד מולו"

מחריף המתח בין נגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר ושר האוצר יובל שטייניץ: בישיבת הממשלה אתמול (א') בנושא העלאת יעד הגירעון בתקציב 2013 ל-3% מהתמ"ג, ניסה פישר לשכנע שרים להצביע נגד הצעתו של שטייניץ להגדיל את יעד הגירעון, הצעה שזכתה לתמיכתו של רה"מ נתניהו. בסופו של יום, כידוע, התעלמו השרים מהפצרותיו של הנגיד ואישרו את העלאת יעד הגירעון.

"פישר בא עם אג'נדה משלו", מספר גורם המקורב לנושא. "הוא רוצה יעד גירעון של 2.5% מהתוצר והשיקול שלו הוא כלכלי גרידא. היה מתח בישיבה וכל צד ניסה למשוך לכיוון שלו. בסופו של דבר שר האוצר ניצח - וזה לא פשוט לעמוד מול סטנלי פישר".

הגורם מסר כי פישר עקף את שטייניץ, פנה ישירות לשרים ואמר להם ש"אין כסף" וש"אסור לבזבז" כיוון ש"המצב בעולם לא טוב". לדבריו, "ה-0.5% היה מהותי מאוד מבחינת פישר".

החלטת שטייניץ ונתניהו להעלות את יעד הגירעון בשנה הבאה לא התקבלה בתיאום עם פישר. בשבוע שעבר תקף פישר בחריפות את שטייניץ ונתניהו והזהיר מפני "עשור אבוד" במקרה של זינוק בגירעון. (לסיפור המלא)

מלשכתו של שטייניץ נמסר בתגובה כי "אנו שמחים שהצעתו של שר האוצר עברה ברוב גדול בממשלה". גורם המקורב לפישר אומר כי מערכת היחסים בינו ובין רה"מ נתניהו "מצוינת" וטוען כי הדיון אתמול בממשלה היה "ענייני" וכי "הנגיד לא כעס".

מבנק ישראל בחרו שלא להגיב לכתבה.