מיקי אריסון: "אליפות? גם השנה נפסיד כסף"

הבעלים של מיאמי היט, שחגג זכייה בתואר בחודש שעבר, אומר שלקבוצות NBA שלא מגיעות משווקים גדולים אין סיכוי להרוויח בשיטה הקיימת

עד כמה קשה לקבוצות NBA שלא מגיעות מהשווקים הגדולים להרוויח כסף, אפשר ללמוד מראיון שנערך עם מיקי אריסון, הבעלים של מיאמי היט. המיליארדר האמריקני, אחיה של שרי אריסון, אמר לאתר האינטרנט של רשת NBC כי הזכייה של קבוצתו בתואר האליפות בחודש שעבר לא תמנע מהקבוצה להפסיד כסף גם העונה.

אריסון "מאשים" את האולם הביתי, ה"אמריקן איירליינס ארינה", את ההסכם הקיבוצי החדש, ואת העובדה שלקבוצה שלא מגיעה משוק גדול קשה מאוד להשיג הסכם טלוויזיה טוב.

"בכל שנה ששיחקנו באולם הזה ("האמריקן איירליינס ארינה"), מלבד בשנה שעברה שאז זה היה בגלל לברון, הפסדנו כסף", אומר אריסון שקבוצתו משחקת באולם מאז 1999. לטענתו, גם העובדה שההיט נהנו העונה מ-13 משחקי בית נוספים בפלייאוף לא תסייע להם לסיים בפלוס.

אריסון טוען גם כי ההסכם הקיבוצי החדש שנחתם בקיץ האחרון מונע מהקבוצה להרוויח כסף. "ההסכם הקיבוצי החדש פועל נגדנו, בגלל החוזים הישנים של השחקנים שאנחנו גוררים איתנו, ובנוסף שיטת חלוקת ההכנסות החדשה". אריסון מתכוון לעובדה שההיט יאלצו לשלם העונה קנס של כ-7 מיליון דולר, בגלל שתקציב שכר השחקנים שלהם שעמד על 65 מיליון דולר חרג מ-58 מיליון הדולרים המותרים. החל בעונה הבאה אף יופעל קנס כבד יותר בהשוואה לזה המונהג כיום (דולר קנס על כל דולר חריגה).

בנוסף, מאחר שההיט מדורגים בשליש העליון של הקבוצות המכניסות בליגה, לפי שיטת חלוקת ההכנסות החדשה שתיכנס לתוקף הקבוצה תיאלץ להעביר חלק מההכנסות שלה לקבוצות הקטנות בליגה. מהסיבה הזאת אריסון היה בין חמשת הבעלים שסירבו בקיץ לחתום על החוזה הקיבוצי החדש, מה שלא מנע בסופו של דבר את חתימתו.

"המציאות היא שאי אפשר להחשיב אותנו לקבוצה משוק גדול. מינסוטה, למשל, היא שוק גדול יותר ממיאמי", אומר אריסון. "אנחנו מוצאים את עצמנו נאבקים עם הסכם טלוויזיה מקומי שהוא קטן בהשוואה לזה שמשולם לקבוצות מהשווקים הגדולים". בשבוע שעבר אמר אריסון בראיון, כי בזמן שהלייקרס והניקס מכניסות בין 75 ל-150 מיליון דולר לעונה מהסכם טלוויזיה מקומי, המספרים של ההיט עומדים על בקושי 20 מיליון דולר לעונה.

אריסון מסביר גם כי בשוק כמו מיאמי אי אפשר לגבות מחירי כרטיסים כמו אלו שגובים בניו יורק ובלוס אנג'לס. המחירים של הכרטיסים במיאמי יחסית זולים מאוד בהשוואה לאטרקטיביות של הסגל שמעמידה הקבוצה: מחיר ממוצע העונה למשחק במיאמי עמד על 67 דולר, נמוך ב-23 דולר ממשחק ביתי של הלייקרס ויותר מ-50 דולר פחות ממשחק ביתי של הניקס.