יאיר לפיד: "החרדים צריכים להבין שהמשחק נגמר"

לפיד מגיב בראיון לגל"צ להחלטה לפרק את ועדת פלסנר: "אני לא אנטי-חרדי אבל כולם צריכים להיות שווים" ■ "לגייס ערבים? מדינת ישראל לא מעוניינת שיהיה להם נשק" ■ "רה"מ מתנהג כמו פוליטיקאי קטן שסוגר עסקאות בלילות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו פירק אתמול את ועדת פלסנר, שנועדה להכין חלופה לחוק טל בסוגיית גיוס החרדים. הפירוק הצית כמובן סערה גדולה במערכת הפוליטית.

בראיון לגלי צה"ל הבוקר (ג') אומר יאיר לפיד, יו"ר מפלגת "יש עתיד" בנושא גיוס החרדים כי "אם מישהו לא ימלא את חובותיו כמובן שהוא לא צריך לקבל אגורה שחוקה מהמדינה ומעבר לזה ייתכן שהוא צריך לשלם בדרך נוספת. אני לא אנטי-חרדי, אני לא שונא אף יהודי בעולם אבל כולם צריכים להיות שווים".

- אבל פוליטיקאים מנוסים ומשופשפים ניסו ולא הצליחו.

"הבעיה שהם כל כך התמכרו למשחק הפוליטי שהם כבר לא מסוגלים לעשות את הדבר הנכון והפשוט מתוך הכרה שהמדינה היא הריבון והשלטת".

- אם אתה היית בפנים אתה היית מתפשר מהר מאוד.

"אני מסכים שהפולטיקה היא אמנות הפשרה. אבל אני לא אאבד את האמת שלי. לא חייב להיות מצב שראש הממשלה הופך להיות פוליטיקאי קטן שסוגר עסקאות בלילות מאחורי גבו של הציבור".

- הדעות שלך תקפות לגבי הציבור הערבי?

"לנושא הערבי יש את ועדת עברי. מדינת ישראל לא מעוניינת שיהיה להם נשק. יש לעודד שירות אזרחי כמובן אבל לא לחייב. הנושא הערבי הוא בעיה ייחודית אבל לחרדים אין שום בעיה להתגייס. מצער אותי מאוד שראש הממשלה הוא פוליטיקאי קטן בעניין הזה. אני מרגיש מרומה ולא מבין למה המדינה לא יכולה לבוא לחרדים ולהגיד רבותיי המשחק הזה נגמר. צריך לשנות את המצב".

- מה לגבי מופז?

"אני לא פרשן פוליטי ולא רוצה לנתח את פעילות קדימה. זה מצער לראות את המצב הנוכחי שלהם".

- איך אתה פועל היום?

"אני כמעט בכל יום במצב אחר. ל'יש עתיד' יש היום 11 אלף מתנדבים. יצאנו השבוע ל-19 צמתים ובשבוע הבא נצא ליותר צמתים. אנחנו עושים הכל כדי להסביר שהמצב הנוכחי לא יכול להימשך".

- מה לגבי הרשימה לכנסת?

"היא תפורסם 3-4 חודשים לפני הבחירות. ציפי לבני נמצאת היום ב'מלכה במדבר'. השמות שלנו יפורסמו מספיק זמן כדי שנוכל לעסוק בהם. אני לא מדבר על שמות היום".

- התקשורת מאתרגת אותך?

"אני גם חוטף מהתקשורת. לא חשבתי שרק יפרגנו לי. זה בסדר גמור וזה חלק מחוקי המשחק".

- מצער אותך מצבו של אהוד אולמרט?

"כמובן. זה צריך לצער את כולם. הוא היה החבר הכי טוב של אבא שלי. אבל אני לא יודע מה יקרה במשפט. יש לו עדיין את חזקת החפות, צריך לזכור את זה. צריך להמתין בסבלנות לפסיקת בית המשפט".