מירי בוהדנה העסיקה עובדת זרה - ותיקנס ב-60 אלף שקל

לפני שנתיים נתפסה עובדת זרה בביתם של בוהדנה ובבו קובו ■ בשבוע שעבר הם הורשעו בהעסקה בלתי חוקית ■ רשות האוכלוסין: ההחלטה מעבירה מסר ברור

בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב גזר היום (ג') קנס של 60 אלף שקל על הדוגמנית מירי בוהדנה ובן זוגה, איש העסקים בבו קובו, לאחר שהורשעו בהעסקה לא חוקית של עובדת זרה. בנוסף, הורשעו השניים גם בכך שלא דאגו לבטח את העובדת הזרה במסגרת עבודתה אצלם.

בחודש מארס לפני שנתיים נתפסה העובדת הזרה, בעלת אזרחות סינית, כשהיא מסתתרת בשיחים בבית השניים. העובדת נתפסה לאחר מידע מודיעיני מוקדם שהתקבל במשרדי יחידת עוז.

בוהדנה סירבה אז בתחילה לאפשר לפקחים להיכנס למתחם שבו היא גרה, אך לבסוף נאלצה להכניסם. בוהדנה ובן זוגה התקשו להסביר לפקחים את עובדת הימצאותה של עובדת בלתי חוקית בביתם, אך הודו לבסוף כי זו עובדת בביתם מזה שנתיים.

לפני שבוע הורשעו קובו ובוהדנה בעבירה זו, וכיום, כאמור, נגזר דינם. מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה לעונש כי מדובר בהחלטה חשובה המעבירה מסר ברור.

"העסקת עובדים זרים בישראל צריכה להיעשות אך ורק בכפוף לקבלת היתר כדין, וכך או כך, יש איסור מוחלט להעסיק בתחום משק-הבית", נכתב בהודעת התגובה.