המכרז הגדול ביותר של הרכבת הקלה בת"א יוצא לדרך

חברת נתיבי תחבורה עירוניים פרסמה את תנאי המיון המוקדם (PQ) למכרז כריית המנהרות וחפירת הקופסאות לקו האדום של הרכבת הקלה ■ העלות המשוערת: 4-5 מיליארד ש'

המכרז הגדול ביותר של הרכבת הקלה בת"א יוצא לדרך: חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) פרסמה את תנאי המיון המוקדם (PQ) למכרז כריית המנהרות וחפירת הקופסאות (תחנות הרכבת התת-קרקעיות) לקו האדום של הרכבת הקלה בעלות משוערת של 4-5 מיליארד שקל.

מדובר במיון המוקדם למכרז המאחד את המנהור בשיטת TBM, לאורך יותר מ-8 קילומטר בקו האדום, מצומת גהה, דרך ז'בוטינסקי, דרך בגין בת"א ועד למסילה התורכית. לצורך כריית המנהרות יופעלו 8 מכונות כרייה ענקיות שייובאו במיוחד מחו"ל וישולחו לתת קרקע באמצעות 3 פירים שנחפרו בחודשים האחרונים באזור אם המושבות, רחוב הרצל וגלי-גיל. בנת"ע אומרים כי החליטו לאחד את המכרזים כדי "לייעל את העבודות, לקצר את זמן הביצוע ולצמצם סיכונים".

"שינוי חסר תקדים"

בשבוע שעבר פרסמה נת"ע את תנאי המיון המוקדם לכריית מנהרה מפתח תקוה לבני ברק. המנהרה, שאורכה 3.5 ק"מ, תיכרה בשיטה הקונבנציונאלית NATM. בנוסף פורסם המכרז להתקנת המערכות הנלוות לרכבת עצמה (System) בהיקף של כ-4 מיליארד שקל.

הזוכה במכרז ה-TBM ייבחר ברבעון השלישי של 2013, ומיד לאחר מכן אמורות להתחיל עבודות המנהור הגדולות. יו"ר נת"ע מיכאל רצון אמר היום כי "בשנה וחצי מאז שנת"ע קיבלה את סמכות הביצוע מהממשלה, מרגישים בשטח שינוי חסר תקדים. היעד שלנו הוא לפרסם עוד השנה את כל מכרזי הביצוע ואנחנו אכן נעמוד בו". מנכ"ל נת"ע יצחק זוכמן אמר כי "בגוש דן זקוקים לרכבת הקלה כמו אוויר לנשימה. אנו עושים את הכול כדי שבמהלך 2013, הטרקטורים, הדחפורים, מכונות המנהור ושאר הכלים יהיו בשטח".