אקזיט המט"ח של שי דתיקה: מכר את ILSB ב-22 מ' ש'

דתיקה, שמונה לסמנכ"ל בלידר שוקי הון, קיבל 10 מיליון שקל במזומן ו-7% ממניות החברה עבור 75% מחברת המט"ח

חברת הברוקרים לידר שוקי הון, שבניהולו של עמית ורדי, השלימה את עסקת רכישת השליטה בחברת המט"ח ILSB. לידר רכשה 75% מהמניות מידי בעלי החברה הנמכרת, שי דתיקה, תמורת 10 מיליון שקל, וכן הקצתה לו כ-7% ממניות לידר שוקי הון, השוות כיום כ-12 מיליון שקל.

בשלב השני של העסקה, לידר שוקי הון תוכל לרכוש 25% נוספים מ-ILSB, שגם תוכל לחייב את לידר לרכוש את המניות כנגד הקצאת 3% נוספים ממניותיה. בסוף התהליך תחזיק לידר שוקי הון במלוא המניות של חברת המט"ח, ואילו דתיקה יחזיק ב-10% ממניות לידר שוקי הון, הנסחרת כיום לפי שווי של 178 מיליון שקל.

הבונוס של ורדי ידולל

בנוסף דיווחה היום לידר שוקי הון כי דתיקה ימונה לסמנכ"ל פיתוח עסקי בחברה, וכי נעשו שינויים במנגנון התגמול של ורדי. זה האחרון זכאי מדי שנה למענק של 4% מהרווח השנתי הנקי של לידר שוקי הון. עם זאת, בעקבות העסקה שבה דוללו כל בעלי המניות, יהיה זכאי ורדי לבונוס בגובה 3.6% מהרווח כאמור.

ILSB עוסקת במסחר במט"ח בין בנקים ובמוצרי OTC, כלומר מוצרים לא סחירים כגון אופציות ונגזרים. לקוחותיה הם בנקים מקומיים וזרים, היא פועלת גם באפריקה, ואינה נותנת שירותים ללקוחות מוסדיים ופרטיים. בין מתחריה נמצאות החברות TFS ו-Icap.

החברה האם של לידר שוקי הון היא לידר השקעות - חברה ציבורית שבשליטת יורשי דן דוד. לידר השקעות עדכנה בתחילת השבוע על רווח צפוי של 4.5 מיליון שקל שתרשום בדוחותיה לרבעון השני של השנה. זאת בעקבות רכישה שביצעה באמצעות החברה הבת לידר קרואטיה, של זכויות בהלוואה בהיקף של 4.1 מיליון אירו, תמורת כ-2.5 מיליון אירו.

הפסדים כבדים במזרח אירופה בחברה האם

בשנים האחרונות ספגה לידר השקעות הפסדים כבדים מהשקעות נדל"ן במדינות מזרח אירופה, שאף הביאו עליה הסדר חוב שבמסגרתו עברה בה השליטה מידי קבוצת שרם-פודים לידי דן דוד המנוח.

לפני כשש שנים חתמה לידר קרואטיה על הסכם לרכישת 50% מהזכויות בקרקעות בחצי האי איסטריה שבקרואטיה תמורת כ-11.4 מיליון אירו, ובהמשך קיבלה את יתרת המניות ללא תמורה.

בהתאם לזכויות, חלק מהקרקעות מיועדות לבנייה למגורים וחלקן לשטחי מסחר ומלונאות. בדוחות הכספיים של 2011, שפורסמו בסוף חודש מארס, עדכנה לידר כי היא מנסה לאתר הזדמנויות למימושן.

לידר שולטת בחברות פולאר תקשורת, גרינסטון ולידר שוקי הון, ומחזיקה בפולאר השקעות. בשנה האחרונה מנייתה ירדה ב-24%, לשווי שוק של כ-70 מיליון שקל.