איך לנגוס בתפוח? סטארט-אפ חדש ימקסם את חוויית ניו יורק

מסעדות עדכניות? כרטיסים למופעים מיוחדים? ברים נוצצים כמו בסרטים? שתי ישראליות שחיות בניו יורק הקימו סטארט-אפ בתחום הלייף סטייל ו"תופרות" חבילות אישיות למי שרוצה לחוות את ניו יורק ■ קבלו טעימה מהמקומות החמים בעיר הגדולה

שירות חדש לנוסעים לניו יורק: GIDNY - Get It Done New York, סטארט-אפ בתחום הניהול האישי והלייף סטייל. עמית נוי-נבו ושרון עיני הן שתי ניו יורקיות עם רקע ישראלי שמתגוררות בעיר, חיות אותה ומעורות בנעשה בה, ו"תופרות" חבילות אישיות למי שרוצה לחוות את ניו יורק באופן קצת שונה.

השירות פונה לקהל רחב, מעובדי היי-טק ברילוקיישן לניו יורק, שנעזרים בהן לאיתור דירה מתאימה, ועד לתיירים שמחפשים חוויה אישית וטרנדים מעודכנים בעיר הגדולה בלי לייגע את עצמם בחיפושים.

"זהו קונספט שקיים כיום בכל עיר מרכזית בעולם, בתחום הזמינות והשירות של כל דבר שתחפצו בו, כאן ועכשיו", אומר אביעד רודן, סמנכ"ל חברת לאופר תעופה שירותי הנדלינג ו-VIP בנתב"ג. "לאחרונה נעזרתי בהן לארגון שיט על יאכטה בנהר ההדסון, כאירוע מסכם של שבוע גיבוש לקבוצת מנהלים בכירים במשק".

לקוחות אחרות שלהן, מיכל אביחי-גאון (51) ובתה עדי אביחי (25), שנסעו לבילוי של אימא ובת בניו יורק, נעזרו ב-GIDNY להגשמת חלום: להשתתף באחת מסדנאות הריקוד של ה-Broadway Dance Center, שמעבירים רקדנים מקצועיים. "במשך שעה וחצי רקדנו מהיפ-הופ ועד street dance עם ביט ניו יורקי, בהדרכתם של רקדנים, שחלקם הם לא פחות מאשר הכוריאוגרפים של מחזות הזמר של ברודוויי", מספרת האם אביחי-גאון. "יתר התלמידים בכיתה היו כשלושים גברים ונשים בני כל הגילים, משבדים עד יפנים, שרק הבגדים שלבשו לכבוד הסדנה היו ההצגה הטובה בעיר. לו היינו יודעות שנהנה עד כדי כך, היינו באות ליום שלם ועוברות משיעור לשיעור. וכל שיכרון החושים הזה עלה רק 18 דולר לכל אחת". ומכיוון שעדי ממש דלוקה על בגדי וינטג', הן קפצו לחנויות וינטג' לפי רשימה מפורטת שהייתה בידיהן, ובערבים קינחו במופעים, במסעדות ובברים שהוזמנו עבורן מראש.

ביקשנו מעמית נבו ומשרון עיני טעימה של כמה מהמקומות החמים בניו יורק שהן מציעות ללקוחותיהן בימים אלה, ואלה המלצותיהן.

לגימה על קו הרקיע

הלאונג' בר-מועדון PH-D מציע חוויית נוף פנורמי עוצר נשימה של קו הרקיע המוכר מעשרות סרטים וסדרות המתרחשים בניו יורק. המקום נמצא בפנטהאוז מפואר, בקומה ה-12 של מלון דרים דאונטאון, והוא מעוצב בסטייל שנות ה-80, עם שיש שחור ונברשות זכוכית. השילוב של התאורה, התקליטנים, המוזיקה, הקוקטיילים ורחבת הריקודים הופך את המקום לחוויה מועדונית מושלמת. אם אתם מחפשים מסיבה בסגנון שנות ה-80 בפנטהאוז כמו בסרט וול סטריט - זה המקום. טווח המחירים לאלכוהול משתנה: מקוקטייל ב-18 דולרים ועד לבקבוקים במחיר 500 ואפילו 5,000 דולרים.

פתוח מ-17:00 עד 21:00 לקהל הרחב. כניסה אחרי 21:30 היא על-פי שיקול דעתו של השוער ואינה מובטחת. PH-D at the Dream Downtown Hotel, ,355 West 16th St.טל' 212) 229-2511), http://marblelane.com/#/phd/

בראסרי חדש

מסעדת קו-אופ פוד & דרינק היא בראסרי, המשלב מטבח אמריקאי מודרני עם מבחר גדול של סושי, סשימי ושאר נאים. המנות המוגשות משותפות לשולחן כולו. הקוקטיילים מבוססים על חליטות ירקות ופירות עונתיים ועל עשבי תיבול טריים משווקים מקומיים.

זוהי המסעדה הראשונה של אלן פיליפס וג'ייסון אפלבאום, בעלי חברת גורילה קולינרי ברידג', שמתמחה בהפקות של אירועים גסטרונומיים לא שגרתיים. מנהלי המטבח הם שמות ידועים: השף ג'ון קלר שמגיע ממסעדת לה ברנרדין ונובו, והשף סטפן וונג ממסעדת סושי אוף גרי ומאגו.

המסעדה מעוצבת בהשראת קליפורניה של שנות ה-70 המוקדמות. הקירות עמוסים צילומי פולרואיד של סלברטאים ניו יורקים כמו מובי, דבי הארי, בטסי ג'ונסון, פטרישיה פילד ואחרים. הסושי בר מרוצף במראות ובאריחי זהב, העיצוב חם וזוהר. האחראי לו הוא המעצב ברוס דה-וין, שברזומה שלו פרויקטים עבור ורסאצ'ה, פרנסיס פורד קופולה, ג'ניפר לופז, אסתי לאודר ועוד.

מחירים: 100-80 דולרים לארוחה, בלי יין

CO-OP, The Hotel on Rivington,

107 Rivington St. (bet. Essex & Ludlow Sts.)

טל' ,(212) 796-8040 www.co-oprestaurant.com

פארק שעשועים למבוגרים

מאחורי וילונות לבנים מסתתרת מסעדת הוריקן קלאב (The Hurricane Club), שמעוצבת כמו חיקוי של לאס וגאס לאיי האוקיינוס השקט. האוכל פולינזי, הקוקטיילים אקזוטיים, ושותים אותם מתוך קליפת קוקוס או אבטיח. בקהל יפים ויפות, המלצרים לבושים בחליפות ערב והאווירה קלאבית, ממש פארק שעשועים למבוגרים. נראה מוגזם, מאוד רועש, אבל כיפי.

המנות המומלצות: פלטת פו-פו (מבחר מנות ראשונות), סנדוויצ'ונים של פקין דאק (ברווז בנוסח בייג'ין), סלט קריספי קלאמרי, חזיר פקין, כנפי הבית, שיפודי מאי-מאי, צלעות, סול, צלעות כבש עם שעועית שחורה, לובסטר עם אטריות.

מחירים: 80-60 דולרים

360 Park Avenue South ,The Hurricane Club טל' ,(212) 951-7111 http://thehurricaneclub.com

מסעדת מולים מקסימה

ממוקמת בין מועדוני הקומדיה והמוזיקה של הווילאג' ברחוב בליקר. בתפריט יש היצע מגוון של מולים, חלקם מסורתיים וחלקם בהשראות בינלאומית - מולים בסגנון תאילנדי עם עשב לימון וחלב קוקוס, טקסס ריף - עם בשר חזיר, רוטב ברביקיו ובירה, ומולים עם לובסטר, פונדו גבינה ובייקון. המולים מוגשים בסיר גדול עם פרוסת לחם מתוצרת הבית, מוכנה לטבילה. השירות אדיב וחביב, האווירה נעימה, צעירה ורגועה. פינת החמד של המסעדה היא החצר הקטנה והמקסימה, שבה יש מפל ובריכה קטנה.

מנה מומלצת: ואלנסיאנה - מולים ברוטב זעפרן, צדפות טריות, סרטנים, נקניקיית צ'וריסוס, אפונה, עגבניות, יין לבן, שמן זית, מיץ לימון וחמאה.

מחירים: 40-50 דולרים לארוחה (בלי יין)

174 Bleecker St. ,The Mussel Pot

טל' 260-2700 (212)

חנות משכון מזויפת

שומרי ראש גברתנים עומדים בפתח של ביוטי & אסקס, מסעדה / לאונג' בר בלואר איסט סייד. הכניסה היא דרך חנות משכון מזויפת עמוסה בפיצ'פקס, בגיטרות רוק ועוד. המקום ענק, יותר מ-900 מטרים רבועים עם תאורה דרמטית.

קומת הקרקע היא מסעדה שנראית כמו טרקלין מפואר, מעוצב בנוסח תחילת שנות ה-60 עם נברשות ענקיות. מגישים בו אוכל טוב שמבוסס על צלחות קטנות וקוקטיילים מצוינים. גרם המדרגות הספירליות שעולה לקומה השנייה מוביל ללאונג' שבו מחלקים חינם שמפניה ורודה בשירותי הנשים, הגברים לא כאלה בני מזל.

מנות מומלצות: טוסט עם גבינת ריקוטה מוקצפת ודבש על הגריל עם בזיליקום וצ'ילי, תרמילי אפונה ופלפלים מוקפצים, קרפצ'יו קובי ביף ו"קופסה של סופגניות" לקינוח.

טווח מחירים: 50-31 דולרים לארוחה, בלי יין

Beauty & Essex, 146 Essex St.

טל' 212) 614-0146), www.beautyandessex.com

הולנדי איטלקי

השף אנדרו כרמליני מהמסעדה האיטלקית לוקנדה ורדה לא מאכזב במסעדה החדשה שפתח בסוהו, The Dutch, מטבח אמריקאי מבוסס על קלאסיקות ישנות כדוגמת המטבח הדרומי מהעבר, עוף מטוגן ועגבניות ירוקות מטוגנות. במקום חדר אוכל עם תקרה נמוכה ושני ברים. מנה מומלצת - ברווז עם פקאנים מסוכרים מעל אורז ורביולי ממולא בריקוטה מעושנת. עוד בתפריט צדפות מקומיות מטוגנות, מרק תירס מתוק וכריכי ברווז מעוטרים בבוטנים ובנענע. המשקאות עשויים ממרכיבים טריים כמו סלרי ואפרסקים. הקינוחים הם ברובם גרסאות מעודכנות של קלאסיקות כמו תותים עם חלב ועוגיות, פאי אפרסקים או דובדבנים טריים.

מחיר ממוצע לארוחה: 60-70 דולרים

131 Sullivan St. The Dutch,

טל' (212) 677-6200, www.thedutchnyc.com

מסעדת שף

השף מרקוס סמואלסון, 40, סלבריטי ופילנתרופ ידוע, נולד באתיופיה וגדל בשבדיה, ולמד לבשל מסבתו השבדית המאמצת. יצא אל חזית הבמה הקולינרית כבר בגיל צעיר, לאחר שזכה בפרסים באקווביט - המסעדה הסקנדינבית המפורסמת במידטאון.

מסעדת Red Rooser שוכנת בלב הארלם. זהו המיזם הראשון של סמואלסון בשכונה שבה הוא גר. התפריט משלב ביתיות מסטוקהולם (כדורי בשר שבדיים, סלמון כבוש) עם תפריט הארלם (מקרוני וגבינה, עוף מטוגן, צלי זנב שור). המקום מעוטר בעבודות של אמנים מקומיים.

האוכל טוב, אבל מה שיותר חזק במקום הוא האווירה. הסצנה נראית כאילו לקוחה מסט של סרט משנות ה-20. הבר תמיד גדוש, פועם ועליז.

מנות מומלצות: סלט קיסר, לחם תירס, "ציפור החצר המטוגנת" - הכוונה לעוף מטוגן ולפרי שטבול בבאטר-מילק (משקה חלב הדומה לרוויון), אורז עם שרימפס, ולקינוח פאי תפוחים.

טווח מחירים: 50-31 דולרים

Red Rooster, 310 Malcolm X Boulevard

טל' (212) 792-9001, http://redroosterharlem.com

טפאס באסקי

פרנצ'סקה, מסעדה חדשה המבוססת על המטבח הבאסקי, אבל לא רק. מומלצים במיוחד סטייק הטרטר עם קרם הכרובית, הפלפלים הקלויים הממולאים בטונה, וקינוח גבינת המסקרפונה עם ריבת חלב ובוטנים מלוחים.

טווח מחירים: 60-30 דולרים

Francesca ,17 Clinton St. Lower East Side

טל' 253-2303 (212)

מזללת סושי וטאפאס יפני

חבויה ומוסתרת בשכונת וויליאמסבורג בברוקלין. הגשה בצלחות קטנות, יש אפשרות לתפריט טעימות. המקום חשוך, ללא חלונות, עם שלושה שולחנות משותפים גדולים ומטבח פתוח מאחור, דלת הכניסה נראית כמו דלת מוסך.

מנות מומלצות: בטן של חזיר שמגיעה בפרוסות בגודל נגיסה, מבושלת ברוטב סויה, סאקה, ג'ינג'ר ושום; סושי בומב - "פצצות" - שילובים יוצאי דופן, כמו פצצה מקסיקנית (טורו, סלסה, אבוקדו), ממרח אבוקדו סלמון רול (סלמון, ממרח אבוקדו תוצרת בית), סלט טופו ועוד.

טווח מחירים: 30-20 דולרים למנה תשלום במזומן בלבד

Momo Sushi Shack, 43 Bogart St. Brooklyn

טל' 718) 418-6666), http://momosushishack.com

מסעדה סביבתית

השף והמסעדן המפורסם ז'אן ז'ורז' וונגריכטן מכה שוב, עם Kitchen ABC, אחת המסעדות החדשות המדוברות בעיר, זוכת פרס המסעדה החדשה הטובה ביותר של ארגון ג'יימס בירד. המסעדה ממוקמת בבית העיצוב ABC למוצרים אקולוגיים, והגימיק של השף הוא בהתאם: אחריות סביבתית, בדגש על הנושא החם המדובר כיום, locavore sustainability. locavore מוגדר כאוכל מקומי של מגדלים מקומיים, בניגוד לחומרי גלם שמגיעים ממרחק ומזהמים במסעם את כדור הארץ. מאחורי המונח עומדת אידיאולוגיה של כלכלת מזון יותר מקומית ויותר עצמאית, כאלטרנטיבה לכלכלת הגלובליזציה המערבית. אגב, גם המונח עצמו, locavore, נחשב לאופנתי בשנים האחרונות, ואף נבחר ב-2007 ל"מילת השנה" על-ידי מילון אוקספורד. פירושו המילולי הוא "אדם שאוכל רק מזון מקומי".

לצד וונגריכטן עובד שף צעיר בשם דן קלוגר, שהתמחה במורכבויות של גורמה סביבתי, המכונה high-end locavore. המוצרים באים מספקים מקומיים במידת האפשר, התפריט מודפס על נייר ממוחזר, ואחרי הסגירה זורקים את השאריות לערימת קומפוסט. המלצרים נועלים סניקרס קונברס, והשולחנות מקושטים בפרחי בר.

מנות מומלצות: כריכי לחם קלוי בגריל מתובלים בשמן זית ועליהם ערימות של סרטנים טריים, רביולי ריקוטה, סי-בס צ'יליאני עם עלי תרד ועם תפוחי אדמה מעמק ההדסון, וחובה לקנח בגלידת סאנדייז עם רוטב שוקולד עשיר ועם כדורי בוטנים מלוחים ועליהם פופקורן קרמל. עיצוב המסעדה משלב מראה מודרני-כפרי מחוספס. מומלץ לצהריים.

טווח מחירים: 58-38 דולרים

35 East 18th St. ,ABC Kitchen

טל' (212) 475-5829, www.abckitchennyc.com