תודה ל"כרמן": הופעת האופרה מפגישה אותנו עם ים המלח

ההופעה של "כרמן" במצדה אילצה אותנו להדרים ולבלות לילה בישרוטל גנים, ששופץ לאחרונה והפך מגרוטאה למלון מיוחד ומושקע

פעם בשנה הופך ים המלח לרלבנטי, שלא לומר לאטרקטיבי במיוחד. זה כמובן קורה במקביל לאירועי האופרה במצדה שמתקיימים למשך כשבוע ימים. בשאר 51 השבועות, על פי רוב, הבחירות הטבעיות הן חופשה באילת או בצפון, וים המלח לא נמצא גבוה ברשימת ה"חיוג המהיר" שלי. אולי בגלל הזיהוי של המקום עם מחלות עור, אולי בגלל העובדה שהא הולך ומתייבש, ואולי כי למתחם המלונות לא נוספו מלונות ממותגים ואין בו הרודס חדש כמו בתל אביב, "הכול כלול" אטרקטיבי כמו באילת, או צימרים בוטיקיים יוקרתיים.

ואולם, ההופעה של "כרמן" במצדה אילצה אותנו להדרים ולבלות לילה בישרוטל גנים, ששופץ לאחרונה בהשקעה של 30 מיליון שקלים, והפך מגרוטאה למלון מיוחד ומושקע. מעבר לעובדה שהמלון התחדש, הפגישה המחודשת עם ים המלח אחרי 15 שנה לפחות הזכירה פתאום עד כמה המקום הנמוך הזה קסום, נטוע בנוף בראשיתי מהפנט, ובעל סגולות בריאותיות ומשמחות לב, גם עבור מי שאינו סובל מפסוריאזיס.

לעת שקיעה צונח משמי הערב שקט נהדר, ואפשר לצוף על המים, לצוף במחשבות ולהירגע, בלי ההמולה האילתית או מוזיקה קולנית. הרים עירומים, בוץ ומלח, שהולכים טוב עם בקבוק בירה על החוף.

דווקא בגלל הייחוד של המקום, חשוב לבחור מלון טוב ומפנק. וכאלה יש כמה במתחם המלונות. אנחנו, כאמור, ביקרנו במלון גנים המשופץ.

הלובי נבנה מחדש ועוצב עם פינות ישיבה אינטימיות. נבחרו גופי תאורה מיוחדים, החדרים הורחבו וקיבלו מראה יאפי, ולחדר האוכל נוספו גם בר, בר בריכה שפועל גם בלילה ותחנות קפה ואלכוהול.

במלון בריכה חצי אולימפית, שסביבה מבני גזיבו עם מזרנים לרביצה וכיסאות נוח. הספא, מבית היוצר של יערות הכרמל, כולל 12 חדרי טיפול, 2 בריכות מלח, סאונה יבשה, מרפסת שיזוף וחדר כושר. אלה משלימים את החוויה הייחודית של ים המלח המתייבש. אין זו חופשה לחובבי מסעדות, מועדונים, ברים או תרבות. כי אם לא תתפסו איזו אופרה סמוכה, הבילוי העיקרי הוא לתפוס שלווה, קצת רומנטיקה, אולי איזה טיול רגלי בנחל דוד או בנחל ערוגות הסמוכים, ובעיקר לצוף.

ישרוטל גנים ים המלח, עין בוקק * לילה לזוג באמצע השבוע: לינה וארוחת בוקר - 880 שקלים, לינה וחצי פנסיון - 1,080 שקלים, סוף שבוע - 1,160 שקלים, 1,360 בהתאמה.