IBI: בזק והוט צריכות להיות מודאגות מהמהלך של סלקום

אורי ליכט, אנליסט התקשורת ומנהלת מחקר המחקר של IBI: סלקום מסמנת כיוון ברור - להיכנס באגרסיביות לבית הלקוח שם הן שולטת ביד רמה

סלקום טורפת היום (ד') את הקלפים בכל שוק התקשורת ומציעה סל שירותים חדש חסר תקדים בהיקפו. החברה מציעה חבילה הכוללת 3 קווים סלולריים (שיחות ו-SMS), אינטרנט 10 מגה (ספק), טלפון קווי ושיחות לחו"ל במחיר של 349 שקל לחודש כולל מע"מ. מדובר במהלך שמשנה את פני התקשורת ומקבע את המעבר לקבוצות תקשורת שמציעות סל שירותי תקשורת שלם ללקוחות. במילים אחרות, ההערכה היא כי שחקנים אחרים בשוק התקשורת ייצאו בעתיד עם סלים דומים, בעקבות הרף החדש שהציבה סלקום.

אורי ליכט, אנליסט התקשורת ומנהל מחלקת המחקר של IBI, מגיב להודעת סלקום ואומר כי "החבילה היא ראשונה מסוגה שעושה Bundle של השירותים הסלולרים והקווים. כבר זמן רב אנחנו אומרים שהשוק יילך לכיוון של הצעות משלובות ולהערכתנו המגמה רק תלך ותתגבר, בטח כאשר יוקם כאן שוק סיטונאי".

להערכת ליכט, מי שצריכות להיות מודאגות מהמהלך של סלקום הן בעיקר בזק והוט - כיוון שסלקום מסמנת כיוון ברור - להיכנס באגרסיביות לבית הלקוח שם הן שולטת ביד רמה. אפשר להעריך שחבילות ברוח דומה נראה בעתיד הקרוב גם ממתחרות נוספות.

בטלפוניה הקווית לדוגמה לבזק יש 2.4 מיליון מנויים אשר משלמים בממוצע 74 שקלים למנוי כך שפוטנציאל הפגיעה גדול. "במקרה של הוט אני מעריכים כי המהלך של סלקום הוא רק צעד ראשון ואין ספק שהצעד הבא הוא כניסה גם לתחום הטלוויזיה אשר מהווה כ-56% מהכנסות הוט".

בקיצור, אומר ליכט, סלקום מושכת את התחרות גם לתחום הקווי ומהלך זה יילך ויקבל תאוצה שיוקם שוק סיטונאי. להערכתי מדובר במהלך נכון של סלקום שנועד למצות את הסינרגיות התפעוליות והשיווקיות בקבוצה."