מבוכה בכנס בקפריסין: השגריר הישראלי סולק

זאת, בשל דרישת שר האנרגיה של לבנון שסירב להתחיל בנאומו כל עוד הוא נוכח באולם

שגריר ישראל בקפריסין סולק מהאולם במהלך כנס אנרגיה בינלאומי בגלל דרישת שר האנרגיה של לבנון שסירב להתחיל בנאומו כל עוד הוא נוכח באולם. התקרית, שהתרחשה בנוכחות נשיא קפריסין, עוררה הדים רבים בקפריסין. במשרד החוץ אמרו ל"גלובס" כי השגריר נהג בצורה ראויה כשעזב את האולם וציינו כי דעת הקהל בקפריסין צידדה בצד הישראלי.

התקרית המביכה התרחשה במהלך ועידת פורום האנרגיה של הלוואנט (Gulf Intelligence Levant Energy Forum), שנערכה בשבוע שעבר באוניברסיטת ניקוסיה. את הכנס פתח נשיא קפריסין דמיטריס כריסטופיאס ואחריו נאם שר האנרגיה והמים של לבנון ג'ובראן באסיל. אף ישראלי לא הוזמן לנאום בכנס למרות שהנושא המרכזי בו היה תגליות הגז הטבעי באגן הלוונטיני הכולל את ישראל, לבנון וקפריסין. עם זאת, שגריר ישראל לקפריסין מיכאל הררי הורשה השנה להשתתף באירוע, זאת לאחר שבשנה שעברה סירבו מארגני הכנס להתיר להררי להיכנס לוועידה, בתירוץ שההרשמה כבר הסתיימה.

ואולם כשהגיע תורו של ג'ובראן לעלות לדוכן הנואמים, הודיע השר הלבנוני כי לא יתחיל בנאומו עד שהררי יסולק מהאולם. המארגנים פנו להררי והודיעו לו כי עליו לעזוב את האירוע. הררי אמר בתגובה כי התכוון ממילא לצאת, למרות שהכנס היה רק בתחילתו. מאוחר יותר הסביר הררי שלא רצה לחולל תקרית על מנת שלא להביך את נשיא קפריסין. הנשיא, שצפה בתקרית מהצד, בחר שלא להתערב.

דובר משרד החוץ יגאל פלמור אמר ל"גלובס" כי השגריר "נהג בצורה מכובדת". לדבריו, "התקשורת והציבור בקפריסין ראו בהתנהגותו של הררי אקט מכובד והוקיעו את התנהגותו של השר הלבנוני".