"ברונו לנדסברג הציג אותי כאחראי להתאבדותה של בתו"

אורי באומן, בן זוגה לשעבר של בתו המנוחה של ברונו לנדסברג, תובע מבעלי סנו מיליון שקל בגין הוצאת דיבה: "הציג אותי כאדם שלילי, מנוול וסחטן"

הדרמה במשפחת לנדסברג נמשכת. אורי באומן, בן זוגה לשעבר של אווה לנדסברג, בתו המנוחה של מייסד חברת סנו, ברונו לנדסברג, הגיש לבית משפט השלום בתל-אביב תביעת לשון הרע בסך מיליון שקל נגד ברונו לנדסברג, נגד עיתון "מעריב" ונגד עורכיו.

לטענתו, בכתבה שפורסמה במוסף "סופשבוע" של "מעריב" ב-23 במארס 2012 צוטטו דברים שאמר לנדסברג, שהכפישו את באומן וייחסו לו "באורח מפורש וברור אחריות להתאבדותה של אווה לנדסברג".

באומן טוען, באמצעות עו"ד אמיר טיטונוביץ, כי הוא "הוצג בדברים המכפישים כאדם שלילי, מנוול וסחטן".

בחודש מארס פרסם "מעריב" כתבה מאת ליאורה גולדברג, שכותרתה: "מה הוא רוצה, את הכסף שלי?" על-פי כתב התביעה, בכתבה צוטטו דברים חמורים שאמר לנדסברג אודות באומן, בהם, בין היתר, לנדסברג אומר על באומן כי "הוא היה גר בדירה שלה (של אווה. ח' מ'), לקח הרבה כסף ממנה, גרם לה להרבה צרות, ולכן היא התאבדה".

עוד צוטט לנדסברג אומר: "חבל שלא ידעתי את כל מה שאני יודע היום. יכול להיות שאם הייתי יודע, היא הייתה עדיין בין החיים. היא הרעיפה עליו כסף ומתנות, והוא השפיל אותה". וכן: "מה הוא רוצה לקחת? את המתנות שנתתי לבת שלי?"

סכסוך עם לנדסברג

באומן טוען, באמצעות עו"ד טיטונוביץ, כי לדברים שפורסמו ב"מעריב" אין אחיזה במציאות, הם פורסמו שלא בתום-לב ועלולים להשפיל אותו ולשים אותו ללעג ולשנאה בעיני הבריות.

עוד טוען באומן כי חרף עוצמתם וחומרתם של הדברים המכפישים, לא נקטו "מעריב" ועורכיו אמצעים סבירים כדי לברר אם הדברים משקפים את האמת.

בכתב התביעה מדגיש באומן כי לנדסברג פרסם את הדברים, למרות שידע כי בתו כתבה שהסיבה קשורה בו וכי לא באומן אחראי להתאבדותה. עוד הוא טוען כי לנדסברג ידע כי באומן "אהב את זוגתו המנוחה, העניק לה יחס חם וטיפל בה במסירות אין קץ".

עוד הוא טוען שלנדסברג ידע כי במהלך חייה של זוגתו המנוחה, הוא סירב להצעות שהופנו אליו על-ידה ועל-ידי אביה להעניק לו במתנה סכומי כסף משמעותיים.

סכום התביעה נגד ברונו לנדסברג הועמד על מיליון שקל, ונגד "מעריב" ובעלי התפקידים בו על 500 אלף שקל. תביעת הדיבה של באומן מהווה המשך לסכסוך שבינו לבין לנדסברג.

אווה לנדסברג ז"ל הלכה לעולמה בנסיבות טרגיות לפני כחצי שנה. לאחר מותה פנה באומן לרשם לענייני ירושה בדרישה שלא להכיר בצוואתה, שבמסגרתה ציוותה את כל רכושה לבתה, איה שחר, כולל מניותיה בחברה הציבורית שהקים אביה, סנו. ערך מניותיה של אווה בחברת סנו, הנסחרת בבורסה, מוערך בכמעט 100 מיליון שקל.

באומן דרש עוד מחברת סנו שלא לקיים אסיפה כללית ומיוחדת בחברה, תוך התעלמות ממניות סנו המהוות חלק מעיזבונה של אווה לנדסברג המנוחה. לטענתו, אין להציג את מניותיה של המנוחה כחלק מ"גוש" מניות משפחת ברונו לנדסברג, ולא ניתן להניח כי מי שייצג את עיזבונה באסיפה הכללית יצביע כפי שתצביע שאר משפחת לנדסברג.

במכתב ששיגר באומן לחברה נטען כי זה כחצי שנה מתעלמת סנו בדיווחיה לבורסה מפטירתה של אווה לנדסברג, ומכך שהחזקות של 9.38% ממניות החברה הן חלק מעיזבונה של המנוחה, שלגביו מתנהלים הליכים משפטיים שונים.