מכרז נמל אילת: מימן מבקש להסיר את מחיר המינימום

גדות מיכליות של יוסי מימן, אחת מ-4 המתחרות על נמל אילת, הוציאה היום מכתב למנכ"ל משרד האוצר דורון כהן: "מחיר המינימום שהרשות דורשת אינו עולה בקנה אחד עם שווי החברה"

גדות מיכליות של יוסי מימן, אחת מ-4 המתחרות על נמל אילת, הוציאה היום מכתב למנכ"ל משרד האוצר דורון כהן ולמאיר שמרה, מנהל יחידת ההפרטה ברשות החברות הממשלתיות.

במכתב פונה גדות לכהן "בדחיפות ולדרוש את התערבותך המיידית בנוגע לקביעה הלא סבירה של הרשות לפיה מחיר המינימום לחברה יעמוד על 100 מיליון שקל". עוד נאמר כי "גדות גילתה ומגלה עניין רב בהליך המכירה. לאור זאת, גדות השקיעה בשנה וחודשיים שחלפו מאז פרסום ההזמנה להציע הצעות משאבים ניהוליים, מאות שעות עבודה, מיליוני שקלים וגייסה מיטב היועצים המקצועיים בתחום לבדיקת ובחינת המידע והנתונים שהועלו לחדר המידע והועברו למשתתפים, ובין היתר המידע שנמסר אך בשבועות האחרונים, ולגיבוש תכניות עסקיות ותכניות השקעה בציוד ובתשתיות, שיביאו תנופת פיתוח לנמל. לאחר שעיינו במלוא כובד הראש וניתחנו את כלל המידע שהוצג בפנינו, ברי לנו כי מחיר המינימום שהרשות דורשת אינו עולה בקנה אחד עם שווי החברה. לפיכך, אבקשך לפעול להסרת תנאי זה לאלתר".

יתר על כן, מציינים בגדות כי "קביעת מחיר המינימום בשלב מתקדם זה של ההליך, מהווה הוספת תנאי מהותי ביותר להליך, שאילו היה ידוע מראש, היה עשוי להביא להימנעות גדות מהשתתפות בהליך מלכתחילה. גדות שומרת לעצמה את זכויותיה בעניין זה וכן את הזכות לפעול בכל הדרכים החוקיות העומדות לרשותה, ואולם בטרם נפנה למהלכים אלה, וכמתחייב, אנו פונים ראשית אליך בדרישה להתערבותך המיידית".

שלשום דיווחנו כי המכרז להפרטת חברת נמל אילת נדחה ברגע האחרון בשבוע. במכרז משתתפות ארבע קבוצות - כיל, גולדבונד של שלמה שמלצר ושלומי פוגל, פפו ספנות של האחים נקש וגדות מיכליות של יוסי מימן. גורמים המעורבים במכרז העריכו כי סיבת הדחייה קשורה לאיומי חלק מהמשתתפים לנקוט בהליכים משפטיים את המדינה לא תוותר על דרישתה לוותר על סכום מינימום של 100 מיליון שקל. לטענתם מדובר בסכום מנותק מהמציאות שנקבע באופן שרירותי על ידי פקידי האוצר ושאינו מביא בחשבון את המשבר העולמי בענף הספנות.

ואולם, גורמים באוצר דחו את הקשר בין הדברים. לדברי אותם גורמים המכרז נדחה בשל הצורך להשיג הסכמות של הרגע האחרון, בין היתר עם עובדי חברת הנמל. לדבריהם מדובר בתיאומים טכניים ולא מהותיים. ועדת המכרזים צפויה להתכנס ביום שלישי הבא.