מנכ"ל ברקליס לשעבר על הליבור: "לא עקבנו באופן קבוע"

רוברט (בוב) דיימונד, מסר הערב עדות בפרלמנט הבריטי ■ על שערוריית הליבור ציין: "תהיה חקירה פלילית, השער נפל ללא קשר אלינו"

רוברט (בוב) דיימונד, מנכ"ל ברקליס היוצא, מסר הערב (ד') עדות בפני הפרלמנט הבריטי, ותקף את המערכת הפוליטית באשר לנסיבות שהובילו להתפטרותו יחד עם יו"ר הבנק, מרקוס אגיוס.

"תתקיים חקירה פלילית סביב הנושא", אמר היום דיימונד, שהתפטר מהבנק הבריטי בשל פרשת זיופי הריביות שהסעירה את המערכת הבנקאית בבריטניה. במסגרת הפרשייה, הואשם הבנק כי ביצוע מניפולציה בשער הליבור, כדי להיראות פחות "חלש" בתקופה שלאחר משבר הסאב-פריים בארה"ב.

"היינו מודעים לשער של הליבור, אבל לא עקבנו אחריו באופן קבוע", ציין דיימונד הערב, במסגרת עדות שמסר מול הפרלמנט הבריטי. "שער הליבור נפל בכל השוק ללא קשר אלינו", הבהיר.

בברקליס חשפו אתמול מכתב אשר מיועד לוועדה מטעם משרד האוצר הבריטי, בו מפנים בכירים בבנק את האשמה במניפולציה בליבור כלפי הבנק המרכזי בבריטניה. לפי הטענות חסרות התקדים שבמכתב, בברקליס קיבלו הוראה מהבנק המרכזי לבצע את המניפלוציה המדוברת בשער הריבית.

זאת, בהתבסס על מזכר ששמור בבנק, ממנו עולה כי בפגישה אישית שהתקיימה ב-2008 בין דיימונד לפול טאקר, סגן נגיד הבנק המרכזי של בריטניה, רמז הראשון כי על הבנק לנסות ולהוריד את הריבית שהוא משלם לבנקים אחרים על הלוואות.

מרקוס אגיוס, יו"ר הבנק, התפטר בשבוע שעבר גם הוא מתפקידו בעקבות הפרשה, אשר לאחריה נקנס ברקליס בכ-456 מיליון דולר.