המרכז האוניברסיטאי באריאל לא יוכר כאוניברסיטה

הוועדה לתכנון ותקצוב במועצה להשכלה גבוהה הודיעה כי המרכז האוניברסיטאי באריאל לא יהפוך בינתיים לאוניברסיטה

האם מחלוקת סביב מעמד המרכז האוניברסיטאי באריאל עומדת בפני סיום - או שמא הוויכוח רק עומד להתלקח? ועדת התכנון והתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה התכנסה הערב לדון במעמדו של המוסד האקדמי מכללת אריאל והחליטה כי המרכז האוניברסיטאי לא יוכר כאוניברסיטה.

על-פי ההמלצה תוארך ההכרה במוסד כמרכז אוניברסיטאי מבלי לשנות את מעמדו הנוכחי. "לאור חשיבותו ומורכבותו של הנושא החליטה הוועדה שאין בידיה לעת עתה לשנות את ההחלטה מ-2006, לפיה לא קיים בשלב זה צורך בהקמה/הכרה באוניברסיטה נוספת, וזאת עד להשלמת תהליך בחינה מעמיקה בנושא מבנה מערכת ההשכלה הגבוהה", נכתב בהודעה המועצה להשכלה גבוהה.

ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו), שמתנגד להחלטת הוועדה, הודיע כי הוא מתכוון ליזום חקיקה שתפקיע את הסמכות מידיה ותעביר אותה לידי הממשלה.

בשבוע שעבר פנה ועד ראשי האוניברסיטאות במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו וקרא לו למנוע את הקמתה של אוניברסיטת מחקר נוספת בישראל, דבר שיהווה לטענתם פגיעה קשה במערכת ההשכלה הגבוהה במדינה.

במכתבם הדגישו חברי ועד ראשי האוניברסיטאות כי אין בהתנגדותם למהלך נימוק פוליטי המתנגד לכאורה להכרה במוסד שנמצא מחוץ לקו הירוק ולגבולותיה של מדינת ישראל, אלא כלכלי ביסודו. בכך הם מכחישים למעשה את טענותיו של ראש עיריית אריאל רון נחמן.

"שנים רבות סבלו האוניברסיטאות מתת-תקצוב שגרם לפגיעה ביכולות המחקר של מדינת ישראל ולאחרונה, בהנהגת ראש הממשלה, התחילה לנשב רוח של שינוי בהשקעה בהשכלה הגבוהה במדינה", כתבו נשיאי האוניברסיטאות במכתבם.

מוועד ראשי האוניברסיטאות נמסר בתגובה להחלטת ות"ת: "אנו מברכים את ות"ת על החלטתה לבצע בדיקה מקיפה של מבנה מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל. הבדיקה צפויה לתת מענה מתאים למציאות הקיימת, כולל בחינת הצורך לקידומו של מוסד אקדמי כזה או אחר".