איך להשיג הנחה בטיסה הלוך ושוב לאילת עבור משפחה?

כשמחירה המלא של טיסה הלוך ושוב לאילת מגיע ביולי-אוגוסט ל-750 שקל לאדם, מומלץ לחפש את ההנחות: משיתופי-פעולה עם חברות אשראי, דרך טיסה בשבת ועד הזמנת חבילה ■ מה שבטוח, חופשה ספונטנית באילת תעלה לכם ביוקר

יקר לטוס לאילת (עד כ-750 שקל הלוך-חזור למבוגר וכ-450 שקל הלוך-חזור לילד), אך יש דרכים להוזיל את מחיר הטיסה בעשרות אחוזים, למשל, על חשבון הנוחות: טיסת קצה בשעת בוקר מוקדמת (05:00 בבוקר) תעלה כ-140 שקל לכיוון, וכך גם בשעת לילה מאוחרת (22:00 בלילה), וטיסה במועד לא פופולרי (שבת או מוצאי שבת) תעלה כ-70-80 שקל לכיוון. אפילו עלייה למטוס עם פחות בגדים במזוודה תוזיל את הטיסה ב-30 שקל (ב"ארקיע אקספרס").

למי שלא מוכן לוותר על הנוחות, הנה כמה דרכים להשיג טיסה במחיר מוזל:

לתכנן מראש

חובה להתעדכן במפת ההנחות והמבצעים, אך מומלץ, בעיקר, לתכנן מראש. "ככל שמקדימים לשריין כרטיס, המחיר זול יותר", אומר דורי שושן, סמנכ"ל השיווק של ישראייר. לדבריו, "חברות תעופה מקצות מקומות זולים, וכשאלה נתפסים - המחירים עולים. לכן ככל שמקדימים לקנות - גבוהים הסיכויים להשיג כרטיסים במחירים אטרקטיביים".

לטוס מנתב"ג

עוד דרך להוזיל את מחיר הכרטיס היא טיסה מנתב"ג ולא משדה דב. "הטיסות משדה דב לאילת יקרות בכ-10% מטיסות מקבילות מנתב"ג, כי שדה דב רחוק יותר מאילת (יותר דלק), וכי המטוסים המורשים לטוס ממנו קטנים יותר (מושב יקר יותר)", אומר אפרים קרמר, מנכ"ל אשת טורס.

ככלל, מספר הטיסות מנתב"ג לאילת נמוך ממספר הטיסות היוצאות משדה דב לאילת, אך בעונת השיא ובימי הביקוש (חמישי, שבת וראשון) הפערים מצטמצמים.

לדבריו, אל-על לא הצליחה לחדור לשוק הטיסות לאילת: "אל-על חזקה בטיסות היוצאות ופחות בטיסות הפנים".

דוד מימון, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל-על, מסביר כי הקו לאילת נפתח בשביל תיירים. "אנחנו רוצים את התיירים אצלנו, אך לצערי אנחנו לא מצליחים למלא את המושבים בתיירים בגלל התנהלות ימי הביניים של רשות שדות התעופה. תיירים לא יכולים לטוס בקו בינלאומי ישירות לאילת. הם נאלצים לנחות בנתב"ג, לעבור את הצ'ק-אין ולעלות מחדש לטיסת המשך. היום טסים איתנו לאילת 25% תיירים, והיתר ישראלים. זה היה צריך להיות הפוך".

הזמנת חבילה

הזמנת חבילת נופש הכוללת בתוכה גם מלון וגם טיסה תוזיל עלויות. כך למשל, ארקיע מציעה חבילת נופש טיסה בין התאריכים 26-29 ביולי (סופ"ש לזוג ושני ילדים) במלון אסטרל מרינה ב-4,535 שקל. אך מי שיקנה את אותה חבילה - מלון בנפרד וטיסה בנפרד - ישלם: 4,726 שקל, שהם כ-200 שקל יותר.

"חלק גדול מהלקוחות שלנו קונים טיסה כחלק מחבילת נופש ופחות רק טיסה, כי זה יותר משתלם - מחיר הטיסה מסובסד בתוך החבילה", אומר גדי טפר, מנכ"ל ארקיע.

אריאל אטיאס, מנכ"ל וואלה טורס, טוען מנגד כי "בחופשה באילת, בניגוד לחו"ל, רוב הישראלים נוהגים להזמין מלון לחוד וטיסה לחוד".

הזמנה מקוונת

ארקיע וישראייר מציעות הנחה נוספת של 5% על רכישה דרך אתרי האינטרנט שלהן.

עשרות טיסות ביום

ישראייר מציעה מגוון מבצעים והנחות לצעירים, לחיילים ולמחזיקי כרטיס ישראכרט (למעט אל-על, שלא מציעה הקיץ מבצעים למחזיקי כרטיס אשראי כזה או אחר).

"הקצנו אלפי מקומות טיסה לטובת מבצעים ביולי-אוגוסט, ומי שיזדרז לקנות עכשיו עדיין יכול למצוא טווח מחירים סביר ביותר בטווח של 250-280 שקל - תלוי ביום הטיסה, בשעה במבצע, בשדה התעופה בסוג המטוס ועוד", אומר שושן.

עוד לדבריו, ישראייר מחזיקה בתמהיל מטוסים, קטנים וגדולים, ולכן יכולה להנפיק כרטיסים זולים ויקרים עם הרבה תדירויות. "אנחנו מוציאים קרוב ל-35 טיסות ביום לכיוון אחד, שזה הרבה יותר מהמתחרים".

משתנה כל שעתיים

"ביולי-אוגוסט המחירים משתנים 6 פעמים ביום, ובמיוחד בימים ראשון וחמישי", אומר מנכ"ל ארקיע, גדי טפר.

לדבריו, למרות הביקושים עדיין ניתן למצוא כרטיסים במחירים הוגנים, ובמיוחד במסגרת חבילות נופש: בין 79 שקל ל-175 שקל לטיסה בכל ימות השבוע על בסיס מקום פנוי.

מעדיפים רכב?

"מחירים מוזלים כמו 139 שקל באמצע השבוע עדיין זמינים, אך עדיין חלק מהישראלים מעדיפים לנסוע לאילת ברכב, כי זה יותר זול מטיסה", אומר דוד מימון, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל-על.

בדומה לגורמים אחרים בענף, גם מימון טוען כי הישראלים מאופיינים ב"לייט בוקיננג". "רוב הכרטיסים לאילת נמכרים בשבועיים-שלושה האחרונים", הוא אומר, "רובם בטווח מחירים של 139-229 שקל".

אילת
 אילת