הסדר אמפל מתקדם: בעלי האג"ח יקבלו 9 מיליון ד'

רוב הנושים הבלתי מובטחים הסכימו להעניק למימן ולחברה פטור מתביעות ■ את ההתנגדות להסדר מוביל כיום בית ההשקעות מיטב, שמאיים בתביעות אישיות

התקדמות משמעותית במו"מ בין חברת אמפל שבשליטת יוסי מימן לבין מחזיקי האג"ח, להם היא חייבת כ-900 מיליון שקל ואינה מסוגלת לשלם. רוב הנושים הבלתי מובטחים הסכימו להעניק למימן ולחברה פטור מתביעות שאותו הם מבקשים, שייכנס לתוקף מיד לאחר שאמפל תפרע כ-9 מיליון דולר מהחוב, סכום שיחולק בין הסדרות השונות.

אמש התקיימה פגישה מכרעת במשרדי אמפל בהרצליה בנוכחות מימן, סמנכ"לית הכספים אירית אילוז, עו"ד אברמי וול המייצג את החברה ונאמני סדרות האג"ח - עו"ד עופר שפירא ועו"ד אריה דנציגר. את ההתנגדות להסדר החוב, במסגרתו מבקשת אמפל דחייה של שנתיים בתשלומי האג"ח, מוביל בשלב זה רק בית ההשקעות מיטב, שמאיים בתביעות אישיות נגד בעל השליטה, הנהלת החברה והדירקטורים. בימים הקרובים יופעל לחץ כבד על יניב צלאל, מנהל ההשקעות הראשי במיטב, להסכים למתווה החדש של הסדר החוב.

תשואת אג"ח של יותר מ-800%

אמפל נסחרת כיום במחיר המשקף לה שווי שוק של 28 מיליון שקל בלבד (לעומת שווי של 1.7 מיליארד שקל בו נסחרה בשיאה, בסוף שנת 2007). אג"ח החברה נסחרות בתשואת זבל תלת ספרתית של יותר מ-800%, מאחר שהחברה אינה מסוגלת לעמוד בהתחייבויותיה.

אמפל מחזיקה ב-12.5% מחברת תיווך הגז המצרי EMG, שבעבר הוערך שוויה ביותר מ-2 מיליארד דולר, אך בעקבות ההפיכה במצרים אשתקד הפכה לחסרת ערך כלכלי משמעותי. את מניותיה ב-EMG רכשה אמפל (כמו גם גופים מוסדיים מקומיים) מידי מימן בשנים 2005-2007 תמורת כ-350 מיליון דולר, סכום שהופחת במלואו בדוחות.

החברה מנהלת מו"מ להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח מאז דצמבר האחרון.

מתווה ההסדר מציע דחייה של שנתיים בתשלומי קרן האג"ח, כשבתמורה יקבלו המחזיקים בין היתר תשלום מזומן כאמור, הזרמת בעלים של מימן (שגם יוותר על שכרו במשך כל תקופת הדחייה), תוספת ריבית שתעמוד על 1.25% על החוב וכמו כן, יקבלו הקצאה של 23% ממניות אמפל.