תשכחו ממחיר למשתכן

כשהחרדים בכותרות, חברי ועדת הכספים לא יתנו לנושא כה טעון לעבור בקלות

דוח פלסנר, סוגיית חילונים-חרדים, ויותר מתחושה ששאלת גיוס החרדים תלווה אותנו עד הבחירות, עלולה, בלי שמישהו עדיין נתן על כך את הדעת, לתקוע גם את הבשורה הנדל"נית הכי גדולה והכי מתוקשרת של שר השיכון (החרדי), אריאל אטיאס, בנוגע להורדת המחירים.

למי ששכח, "מחיר למשתכן" הייתה ההבטחה הגדולה של אטיאס. מדובר במכרז הפוך, במסגרתו הקבלן הזוכה - המשלם על הקרקע מחצית מהערכת שמאי - הוא זה שמתחייב למחיר הזול ביותר לדירה.

אלפי דירות כאלו הבטיח אטיאס - בירושלים, בראש העין, ברעננה, במודיעין ועוד. שר השיכון צלח בקושי את שאלת הקריטריונים לזכאות, לאחר שנבחרו שני קריטריונים מרכזיים - שירות צבאי ומספר שנות נישואין- ללא הדרישה של פרופ' טרכטנברג ל"מיצוי כושר השתכרות" של שני בני הזוג, שהיה משאירים את החרדים בחוץ.

כל זה היה בינואר, אז אישרה מועצת מקרקעי ישראל את המודל החדש ל"מחיר למשתכן". אלא מה, שנשאר אז עוד זנב קטן כדי להוציא את אלפי הדירות מכוח אל הפועל - הצורך לאשר את המקור התקציבי לאותן הנחות בוועדת הכספים. עניין "טכני חשבונאי" בלשון משרד השיכון.

אבל לא עכשיו. כשהחרדים בכותרות, חברי ועדת הכספים לא יתנו לנושא טעון כל כך לעבור אותם בקלות, בלי שכל אחד מחברי הוועדה יפיק ממנו את המירב ויזעק חמס כנגד הקריטריונים של אטיאס.

איך שזה נראה כעת, אפשר לשכוח ממכרזים כאלו בתקופה הקרובה. אם תרצו, אולי זו הסיבה שבמשרד השיכון מעדיפים כעת למקד את תשומת הלב שלנו בהבטחה גדולה אחרת: אלפי דירות להשכרה. שם עוד לא צצה סוגיית החרדים והרסה את החגיגה.