מארי-מאניה: כרטיסים לגמר ווימבלדון נמכרו ב-9,150 ליש"ט

הבריטים הסכימו לשלם כל סכום כדי לראות את אנדי מארי-רוג'ר פדרר; ככה זה כשטניסאי מקומי העפיל לגמר ווימבלדון לראשונה אחרי 74 שנה

ההעפלה של טניסאי בריטי (אנדי מארי) לראשונה מזה 74 שנה לגמר ווימבלדון הקפיצה במאות אחוזים את מחירי הכרטיסים לגמר שנערך היום (א') בלונדון.

באתרי האינטרנט הציעו נכון לשעות הבוקר כרטיסים מיד שנייה למשחק בין רוג'ר פדרר לאנדי מארי, עבור 9,150 ליש"ט לכרטיסים היקרים ביותר. הכרטיסים הכי זולים נמכרו עבור 2,200 ליש"ט. הערך הנקוב על הכרטיסים לגמר עמד על 26-120 ליש"ט בלבד.

באתר הכרטיסים Viagogo דווח על עלייה של 400% במחירי הכרטיסים דקות אחרי שאנדי מארי ניצח ביום שישי בחצי הגמר את ג'ו ווילפריד צונגה. אדוארד פרקינסון, מנהל האתר, אמר כי "בזמן שאנשים מהדקים את החגורה בשל המצב הכלכלי, אנשים עדיים מוכנים להוציא סכומי כסף אדירים עבור אירוע של פעם בחיים, כמו גמר ליגת האלופות, ווימבלדון או משחקים אולימפיים". אדוארד ציין כי "אנשים מוכנים לשלם את הסכומים האלו כי חלק מהם רוצים להגיד שהם היו שם כשזה קרה. טניסאי בריטי ראשון בגמר אחרי 74 שנה, רק מעצים את הרצון הזה".

מי שיכול למכור את הכרטיסים בשוק היד השנייה, הם רק אלו שמחזיקים בכרטיס רב-שנתי למגרש המרכזי בטורניר ווימבלדון. כרטיס כזה נמכר לאחרונה לחמש שנים עבור 27,750 ליש"ט.

מי שרצה להיות קרוב לאירועים מבלי לשלם יותר מדי, יכול היה לרכוש כרטיס ב-8 ליש"ט, לצפייה במשחק במתחם מיוחד סמוך לאצטדיון. בשנה שעברה נמכרו 30 אלף כרטיסים לצפייה מחוץ לאצטדיון והמארגנים סגרו את המתחם מחוסר מקום.

אלו שרצו ליהנות מחווייה מוחשית יותר, יכולים היו לרכוש כרטיסים ב-15 ליש"ט לאחד מ-50 אולמות קולנוע בלונדון, גלזגו, אדינבורו וערים נוספות ברחבי בריטניה שהקרינו את המשחק בתלת-ממד.