לקנות מניות? 8 סיבות להיות שוריים על השוק דווקא עכשיו

כלכלנים ומשקיעים רבים טוענים כי בתקופה הקרובה יש לנקוט בגישה דובית ולא לקנות מניות ■ האמנם כך הדבר? הנה 8 סיבות להיות אופטימיים על השוק, ולקנות מניות דווקא עכשיו

כלכלנים ומשקיעים רבים טוענים כי בתקופה הקרובה יש לנקוט בגישה דובית ולא לקנות מניות. ומי יכול להאשים אותם? נתוני המאקרו שמתפרסמים ברחבי העולם מצביעים על האטה בארה"ב, אירופה ואפילו בסין - ודוח התעסוקה שפורסם בארה"ב ביום ו', היה רק הסנונית האחרונה בשטף של נתונים מטרידים.

אולם, לא הכל שלילי. ישנן מספר התפתחויות ותופעות בכלכלה העולמית ששווה לשים לב אליהן, אשר עשויות לאותת כי השווקים דווקא בדרך לזינוק אדיר.

■ נתוני התעסוקה בארה"ב צפויים להשתפר - חלק מהכלכלנים טוענים כי בכל הקשור לשוק התעסוקה בארה"ב, כבר הגענו לתחתית. לאחר שנודע ביום ו' האחרון כי לכלכלת ארה"ב נוספו רק 80 אלף משרות חדשות ביוני, ציין הכלכלן טוביאס לבקוביץ' מסיטיגרופ, כי הצפי הוא שהדוחות הבאים ילכו וישתפרו.

■ בראייה היסטורית, דוח התעסוקה של אוגוסט יהיה "אדיר" - ג'ו לה-ורגנה מדויטשה בנק, מצביע על תבניות היסטוריות שזיהו בבנק ההשקעות באשר למגמות בשוק התעסוקה האמריקני. לפיכך, בבנק אופטימיים מאד לקראת דוח התעסוקה לחודש אוגוסט. "אם התבנית שראינו בשנתיים האחרונות תימשך, אנו צפויים לראות את שני דוחות פושרים (יוני ויולי), לפני שנראה תיקון משמעותי בנתונים באוגוסט", הוא מסביר.

■ אנליסטים לא היו דוביים כל-כך על השוק מזה 15 שנה, וזה סימן שורי - בניתוח טכני של כלכלני בנק אוף אמריקה, הבודקים באינדיקטור נפרד את "מדד השוריות" של המוסדיים בוול סטריט, נכתב: "הבדיקה שלנו הראתה כי גם בחודש מאי צנח המדד, ירידה שחווה הנתון זה החודש התשיעי מתוך 11 החודשים האחרונים. האינדיקטור ירד לרמה של 49.3 נקודות - המצביע על כך שהמשקיעים בשוק נוקטים בגישה הדובית ביותר על מניות מאז 15 שנה, יותר מלפני התפוצצות בועת הדוט.קום והמשבר הפיננסי של 2008".

המשקיעים בפאניקה, וזה סימן טוב - מודל הפאניקה/אופוריה של סיטיגרופ, מראה כי המשקיעים נמצאים בפאניקה אמיתית. הדבר מעלה, לדברי כלכלני הבנק, את הסיכוי לראלי בשווקים לכ-97% עד סוף השנה.

■ נתונים בסיסיים בכלכלת ארה"ב מראים שיפור - לפי ניתוח כלכלני JP מורגן, ישנו שיפור מהותי במספר אינדיקטורים חשובים לכלכלה האמריקנית: תאגידים בארה"ב מעלים עוד ועוד את הביקוש לעובדים, הוצאות הסקטור הפרטי בארה"ב עולות (מה שצפוי לעודד בהמשך את הצמיחה), ומחירי הדיור בארה"ב מתאוששים לאט, אבל בטוח.

■ מחירי הנפט צפויים לעלות, ולהזניק עימם את השוק - הכלכלן ג'ונתן גולוב מאמין כי עם הזינוק הצפוי במחירי הנפט, הדבר יוביל לזינוק מניות האנרגיה במדד ה-S&P500, ועימם גם לעלייה של המדד כולו, באופן בלתי נמנע.

הבנקים המרכזיים בעולם ממשיכים לפעול לעידוד הצמיחה - אנדרו גרת'וויט, כלכלן מקרדיט סוויס, מציין מספר סיבות לכך שמדד ה-S&P500 צפוי להגיע לרמה של 1,440 נקודות עד סוף השנה. בין היתר, מזכיר גרת'וויט את הצמיחה מתונה אך עקבית בארה"ב, את פעילות הפדרל ריזרב והצפייה ל-QE3, את השווי היחסית זול של אג"ח קונצרניות בשוק האמריקני וכן של המניות בוול סטריט.

■ אנו בשנת בחירות בארה"ב, אז צפו לראלי - האם לפי ניתוח של אסטרטג השווקים סאם סטוול על התנהגות השווקים בארה"ב בכל שנת בחירות שהתרחשה במדינה מאז 1990, יש סיכוי של 85% לראלי בשוק עד סוף השנה.