החליבה נמשכת: הגלייזרים משכו עוד "דמי ניהול" ממנצ'סטר יונייטד

מהתשקיף שהגישו לפני ההנפקה המתוכננת בניו יורק, עולה כי בעלי הקבוצה האנגלית לקחו לכיס 10 מיליון ליש"ט מקופת המועדון באפריל האחרון

משפחת גלייזר האמריקנית, הבעלים של מועדון הכדורגל האנגלי מנצ'סטר יונייטד, משכה באפריל 2012 סכום של 10 מיליון ליש"ט מהחשבון של הקבוצה, בגין "דמי ניהול".

הסכום התחלק בין כל אחד מששת ילדיו של מלקולם גלייזר, אבי המשפחה, ששולט יחד עימם על "השדים האדומים" מאז שנת 2005. תשלום זה הצטרף ל-22 מיליון ליש"ט נוספים שמשכו הגלייזרים עבור סעיף דומה בין השנים 2009-2011.

על משיכת הכספים החדשה של הגלייזרים נודע בתשקיף שהגישה יונייטד בשבוע שעבר לרשות ניירות הערך בארצות הברית, בו היא ביקשה להנפיק מניות לציבור בבורסות ניו יורק, עבור סכום מקסימלי של 66 מיליון ליש"ט.

כזכור, בתשקיף הצהירה יונייטד כי המטרה העיקרית של ההנפקה היא לצמצם את חובות העתק של המועדון, העומדים נכון לדוחות האחרונים על 423 מיליון ליש"ט. הגלייזרים מאמינים כי המניות יהיו אטרקטיביות, למרות שלא יכללו אפשרות למשוך דיבידנדים וישמשו בעיקר לכיסוי החובות, עקב הפוטנציאל המסחרי העצום של יונייטד, שרושמת בכל שנה רווחיים תפעוליים גדולים.

יש לציין כי חובות העתק של יונייטד נוצרו אך ורק בגלל רכישת המועדון הממונפת שביצעו הגלייזרים ב-2005, במסגרתה לקחו הלוואות משורה של מוסדות פיננסיים בשווי כולל של 525 מיליון ליש"ט, שעלות החזרתם נופלת מאז על התזרים השוטף של המועדון.