הנקראות ביותר

המחוזי: רביב דרוקר לא פרסם לשון הרע נגד השוטר סומך

המחוזי הפך את פסיקת בית משפט השלום בנתניה, כשקבע כי ערוץ 10 ורביב דרוקר לא פרסמו לשון הרע נגד השוטר ראובן סומך

ניצחון לערוץ 10 ורביב דרוקר בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה בתביעת לשון הרע שהוגשה נגדם על ידי השוטר ראובן סומך. בכך הפך המחוזי את פסיקת בית משפט השלום בנתניה, שקבע בינואר השנה כי הערוץ יפצה את סומך ב-45 אלף שקלים בגין הוצאת לשון הרע.

עו"ד תמר תורג'מן ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות' המייצגת את חברת החדשות של ערוץ 10 ורביב דרוקר מסרה היום לגלובס כי "קביעת בית משפט השלום, היתה שגויה ולא עולה בקנה אחד עם ההלכות המשפטיות של בית המשפט העליון ובעיקר פס"ד אילנה דיין נ' סרן ר'".

בנובמבר 2007 פורסמה כתבה בחדשות שישי של ערוץ 10 שבמסגרתה טען דרוקר כי השוטר ראובן סומך "סולק מהמשטרה, חצה את הקווים והתחיל לעבוד והתחיל לעבוד יחד עם ארגון פשיעה של משפחת אבוטבול בנתניה". סומך טען בכתב התביעה כי הכתבה מהווה לשון הרע נגדו שכן הוא לא סולק מהמשטרה אלא "פרש בשל אוזלת ידה של משטרת ישראל במלחמתה מול העבריינים".

עוד טען סומך כי לאחר פרישתו הוא הקים חברת אבטחה שבמסגרת פעילותה השגרתית גם אבטחה בתי קפה בבעלות משפחת הפשע. סומך הגיש תביעה על סך חצי מיליון שקלים נגד הערוץ ורביב דרוקר בטענה כי הכתבה הסבה לו נזקים ישירים ופגיעה בשמו הטוב.

בינואר השנה קבע בית משפט השלום בנתניה כי סומך יקבל 45 אלף שקל, בגלל הרושם שנקבע בפתיח של הכתבה לפיו סומך "נזרק מהמשטרה". רושם שהתחזק, לדברי בית המשפט, בכתבה עצמה וזאת בעוד שהערוץ לא הוכיחו כי סומך אכן פוטר על ידי משטרה.

זמן קצר לאחר מכן ערוץ 10 ערער על החלטת בית המשפט השלום. היום כאמור קבע המחוזי בפתח תקווה כי הכתבה ששודרה בערוץ 10 אינה נגועה בלשון הרע ובכך ביטל למעשה את פסיקת בית משפט השלום.

בתגובה נמסר מחדשות 10: "אנו שמחים על ההחלטה ועל המגמה החיובית שמסתמנת לאחרונה בפסיקות בנושאי תקשורת ולשון הרע".

עקבו אחרינו ברשתות
רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!