מגה מוכרת למחסני השוק 6 סניפים הפסדיים ב-16 מיליון ש'

מדובר ב-4 סניפים בתת הרשת "זול בשפע" הפונה לאוכלוסייה החרדית, ובשני סניפים בעיר אשדוד בתת רשת הדיסקאונט "מגה בול", שני הפורמטים שמשפיעים לרעה על תוצאותיה של הרשת

אחרי הצניחה בביצועים הכספיים, ברשת מגה מוציאים היום (ב') לפועל חלקית את מהלך מכירת הסניפים ההפסדיים. הרשת הודיעה היום כי תמכור 6 סניפים לרשת מחסני השוק במחיר של 16 מיליון שקל, לא כולל המלאי. שטחם הכולל של הסניפים עומד על 10,241 מ"ר. ‏

במסגרת ההסכם, תיטול רשת מחסני השוק את כלל מחויבויותיה של מגה בנכסים הכוללים דמי שכירות ודמי ניהול. ‏ מגה תמכור למחסני השוק 4 סניפי "זול בשפע" בערים בית"ר עלית, קריית מלאכי, צפת וטבריה, ותישאר עם 13 סניפים בלבד בתת הרשת. כמו כן, תמכור מגה את שני סניפי "מגה בול" בעיר אשדוד ולאחר המכירה תישאר עם 69 סניפי "מגה בול". ‏

סכום העסקה, 16 מיליון שקל, נחשב לנמוך מאוד בענף ומספק עדות לפדיון הנמוך של אותם סניפים ולרצון של מגה לעצור את ההפסדים. שלום נעמן, מבעלי השליטה מחסני השוק, מעריך כי פדיון 6 הסניפים עמד על 180 מיליון שקל בשנה, 2.5 מיליון שקל בממוצע לסניף בחודש.‏ ‏"העסקה היא חלק מהאסטרטגיה שלנו. זו תקופה שבה אפשר לקנות סניפים במחירים זולים. אנחנו יודעים כמה עולה לבנות סניף, 5,000-7,000 שקל למ"ר (פנים חנות, לא כולל נדל"ן). אם הייתי בונה את הסניפים בכסף שלי, הייתי צריך להשקיע לפחות פי ארבעה מהסכום הזה. והסטנדרט שהם נותנים לנו בכלל לא בא לידי ביטוי במחיר שקנינו", הוא אומר ל"גלובס".‏

גם בחישוב עלות נמוכה יותר של 2,500 שקל למ"ר בנייה, הרי שהעסקה משקפת חיסכון של כ-10 מיליון שקל. ‏

רשת מחסני השוק המונה היום 13 סניפים, תקבל לידיה את סניפי מגה בהדרגה, לפי קצב שייקבע במשותף על ידי הצדדים. ‏ רשת מגה היא הרשת השנייה בגודלה בישראל והיא חווה שפל בביצועים. ‏ ברבעון הראשון של השנה רשמה הרשת ירידה של 0.6% בהכנסות, שהסתכמו ב-1.62 מיליארד שקל, למרות גידול בשטחי המסחר. המכירות בחנויות הזהות ירדו ב-2.6%. הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-436.6 מיליון שקל, שיעור של 26.8% מהמכירות. אלא שלמרות שיעור הרווחיות הגולמית הגבוה, מגה חתמה את הרבעון עם רווח תפעולי של 17.2 מיליון שקל בלבד (1% מהמכירות), ולפי הערכות, סיימה את הרבעון בהפסד, אם כי הרשת אינה מדווחת על השורה התחתונה. ‏