"הכלכלה העולמית במיתון, צפו לצמיחה שלילית בארה"ב"

מנהל קרנות הגידור ג'ון הוסמן, מציין במזכר ללקוחות כי מדד הייצור התעשייתי העולמי יורד מתחת לרף ה-50 נקודות - מה שמצביע על כניסת הכלכלה העולמית למיתון

מנהל קרנות הגידור ג'ון הוסמן (John Hussman), סבור כי אזהרותיו כי הכלכלה העולמית צפויה להיכנס למיתון התגשמו, סוף-סוף. במזכר עדכני ללקוחותיו, ציין הוסמן כי אירועי המאקרו האחרונים הוכיחו באופן חד-משמעי כי אנו נמצאים במיתון כבר בשלב זה של השנה.

"כבר לפני שבועיים ציינו כי אינדיקטורים מובילים במשק מצביעים על המשך היחלשות הכלכלה ושוק התעסוקה, במקביל לירידה חדה בייצור התעשייתי ובהזמנות ממפעלים", פתח הוסמן את המזכר ללקוחות, והתייחס לנתוני מאקרו עדכניים שפורסמו ברחבי העולם כדי לבסס את טענתו באשר למיתון המתגלע.

"ההזמנות החדשות ממפעלים והיקף הייצוא עברו בארה"ב למגמת התכווצות, גם הייצוא באירופה ממשיך ליפול, ואנו רואים ירידה בהזדמנות גם בסין ויפן", כתב.

עוד מתבסס הוסמן על מדד הייצור התעשייתי (PMI) העולמי המשולב של JP מורגן, ומציין כי זה מצביע על מגמת ירידה, ואף יורד מתחת לרף ה-50 נקודות (אומדן מתחת לרמה זו, מצביעה על התכווצות פעילות הייצור העולמית) ממש בחודשים אלה - מה שמצביע על כניסת הכלכלה העולמית למיתון.

בנוסף, מתייחס הוסמן לדוח התעסוקה לכלכלת ארה"ב שפורסם בחודש יוני, אשר הצביע על יצירה של רק 80 אלף משרות חדשות בחוד זה. "כצפוי, נתוני התעסוקה בארה"ב ממשיכים להיות חלשים", הוא כותב. "צריך לבחון מחדש את תחזיות הצמיחה בארה"ב - כי ההיסטוריה מלמדת שנראה צמיחה שלילית רק שני רבעונים לאחר שהמיתון מתחיל בפועל".