באר יעקב: קרקע ל-430 דירות ב-191 מיליון שקל

הקרקעות, הממוקמות בחלקו המערבי של היישוב, הן חלק מתב"ע מאושרת ויוצאות למכרז לאחר תהליך ארוך שנים של פירוק שיתוף שאפשר את המכירה

מינהל מקרקעי ישראל ומשרד השיכון מנסים "לגרד" קרקעות לבנייה למגורים באזור המרכז, אולם השוק הפרטי עושה זאת מהר יותר. ל"גלובס" נודע כי בימים אלו התפרסם מכרז המתייחס לשני מתחמי קרקע המאפשרים בנייה של יותר מ-400 דירות ושטחי מסחר נרחבים בבאר יעקב. שווי שני המגרשים, ע"פ הערכת שמאי, עומד על כ-191 מיליון שקל.

הקרקעות, הממוקמות בחלקו המערבי של היישוב, הן חלק מתב"ע מאושרת ויוצאות למכרז לאחר תהליך ארוך שנים של פירוק שיתוף שאפשר את המכירה. את המכרז מנהל עו"ד יעקב בויאר ממשרד בויאר, רויזן, אור שפרנט ושות', המשמש כונס הנכסים של שני המגרשים.

על פי התב"ע, במגרש הראשון המורכב משתי חלקות, האחת בשטח כ-5.5 דונם והאחרת בשטח כ-6.8 דונם במשולש הרחובות שלמה בן יוסף, הברוש ושדרות האלונים, יוכלו הזוכים לבנות 240 יחידות דיור, ובמגרש השני, ששטחו כ-10 דונם, הממוקם בפינת שדרות האלונים ורחוב הברוש, מאפשרות זכויות הבנייה פרויקט בהיקף של 190 יחידות דיור בתוספת 10,000 מ"ר למסחר. המגרש השני עשוי להוות בשורה לזוגות הצעירים או למשקיעים כיוון שהזוכה במכרז יוכל לבנות במקום יחידות דיור קטנות בשטח עיקרי של כ-60 מ"ר.

השמאי ארז כהן, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, קבע כי כל אחד מהם שווה כ-100 מיליון שקל. במגרש ל-240 יחידות דיור העריך כהן על פי מפתח של כ-400 אלף שקל לקרקע לדירה, כך ששוויו עומד על 96 מיליון שקל. את המגרש האחר, ל-190 יחידות דיור, העריך כהן על פי 290 אלף שקל לקרקע לדירה ו-4,000 שקל למ"ר מסחר - 95 מיליון שקל בסך הכול.

מקורות בענף מסבירים כי מיקום המגרשים ומספר יחידות הדיור הגדול מעוררים עניין רב במכרז בקרב יזמים וקבלנים כמו גם העובדה שמדובר בתב"ע מאושרת. עוד נודע ל"גלובס" כי בין המתעניינים שרכשו את חוברות המכרז נמצאים בוני התיכון, צבי צרפתי, קבוצת יצחקי, פרשקובסקי וגם קבוצות רכישה.