רוצים הנחה למשפחתון מהממשלה? מלאו "רק" 85 טפסים

כך עולה מדיון במסגרת הוועדה לפניות הציבור ■ נראה כי אלפים הזכאים להנחות בתעריפי המשפחתונים לילדיהם אינם מקבלים את ההטבות לאור ביורוקרטיה מייגעת

אלפי זכאים להנחות בתעריפי המשפחתונים לילדיהם אינם מקבלים את ההטבות לאור ביורוקרטיה מייגעת - כך עולה מדיון שהתקיים היום (ב') בוועדה לפניות הציבור. עקב כך, רבים בשכבות החלשות בישראל מוותרים על ההטבה, שעשויה לסייע להם לצאת לעבוד ולשפר את מצבם הכלכלי.

הביורוקרטיה והסרבול בתהליך קביעת דרגת הזכאות לסבסוד מסבים סבל רב להורים ומונעים מרבים מהם לצאת לשוק העבודה", אמר בדיון יו"ר הוועדה לפניות הציבור, ח"כ דוד אזולאי (ש"ס).

אזולאי הביע ציין כי שנת הלימודים הקרובה כבר בפתח ורק 8,000 מתוך 130 אלף ילדים הצפויים להיקלט במשפחתונים ובצהרונים של משרד התמ"ת הגישו טפסים. "כפי הנראה מרבית ההורים איבדו אמון במערכת או שהתייאשו מכל הטופסולוגיה", אמר.

בישיבה נכחו הורים שפנו לוועדה. באחד המקרים; הורה ציין שלמרות שמילא והעביר לידי התמ"ת את כל הטפסים הדרושים, יום בהיר אחד, גילה שמחשבון הבנק שלו הורד סכום מלא בגן המשפחתון, וזאת ללא כל הודעה מוקדמת מהמשרד. דרגת הסבסוד שנקבעה לו בראשונה בוטלה מבלי שקיבל זמן להגיב על-כך.

במקרה אחר; החזרים כספיים ממקום העבודה, כהחזרי נסיעות והחזר עבור שכר לימוד, הובילו לביטול דרגת סבסוד שנקבעה לזוג הורים עובדים. במקרה זה, ההורים ציינו ש"כל פניותיהם למוקד המשרד עלו בתוהו וכי בכל פעם דיברנו עם פקיד מוקד אחר שזרק את האחריות על פקידים אחרים במוקד".

אזולאי דרש מאנשי התמ"ת להתייעל בנושא ההטבות לצהרונים, "ולאפשר את מימוש הזכאות להנחות ביתר קלות". עוד קרא להנהלת התמ"ת "להציב במוקד המטפל בפניות הורים, מוקדנים מקצועיים שיוכלו לסייע ולתת מענה אמיתי לפונים".דוד

מנהלת אגף בכיר מעונות יום ומשפחתונים בתמ"ת, תמר אלמוג, ציינה ש"במסגרת הערכות שעל ההורים למלא ולהגיש על-מנת לבקש דרגות סבסוד, יש למלא עד 85 טפסים שונים". אלמוג הודתה ש"מדובר בעבודה קשה וממושכת אך הדבר נובע מהחמרת התנאים לקבלת סבסוד. הסיבה לכך נעוצה בצורך לוודא שאת ההטבה יקבלו רק מי שבאמת זכאים לה".

היו"ר אזולאי חזר והביע תרעומת על הדברים והודיע שיקיים דיון מיוחד במהלך הפגרה ואז ידרוש שהמשנה למנכ"ל התמ"ת צוק, תשתתף בישיבה.