דלתא גליל: "מקווים להנפיק בשנתיים הקרובות בנאסד"ק"

דלתא הונפקה בנאסד"ק בעבר אך עזבה על רקע סחירות נמוכה ■ השיקה היום לראשונה חזיות תחת המותג דלתא במטרה להגדיל את היקף המכירות בארץ ב-20% בכל שנה

חמש שנים אחרי שחברת האופנה וההלבשה התחתונה דלתא גליל עזבה את הנאסד"ק, כשהיא חבולה ועל רקע סחירות נמוכה, אייזיק דבח, בעל השליטה, מצהיר על כוונותיו לשוב לשם. "אנחנו מקווים להנפיק בשנתיים הקרובות בנאסד"ק. אנחנו צריכים להגיע לשם, אבל צריך שיהיה אירוע בחברה כדי לדחוף אותנו לשוק האמריקני. אנחנו לא רוצים ללכת לנאסד"ק, למכור 20 מיליון מניות ושלא תהיה נזילות. אנחנו רוצים להיכנס בגדול", הוא אומר ל"גלובס".

החברה נמחקה מהמסחר בנאסד"ק ב-2008 ועברה למסחר ברשימת ה"פינק שיט" (OTCX).החברה נסחרת בבורסה של תל-אביב לפי שווי של 862 מיליון שקל. "אם נשווה את החברה שלנו לחברות אחרות באמריקה, עם אותם עסקים, אז מחיר המניה שלנו כאן עוד נמוך. השוק מסתכל עלינו כעל חברת טקסטיל למרות שרק כ-23% מהמוצרים שאנחנו משווקים מיוצרים על-ידינו. מספיק שהמניה תהיה במצב הרבה יותר טוב או לאחר שנבצע רכישה נוספת, כדי שנוכל להנפיק".

- איזו חברה תרצו לרכוש?

"משהו מתאים. אנחנו תמיד מחפשים".

חברת דלתא, שמייצרת הלבשה תחתונה למותגים מובילים בעולם כמו ויקטוריה סיקרטס, השיקה היום לראשונה חזיות תחת המותג דלתא. לדברי צביקה שווימר, מנכ"ל דלתא ישראל, המטרה היא להגדיל את היקף המכירות המקומי של החברה בשיעור של 20% כל שנה.

מחזור המכירות של דלתא ישראל עמד ב-2011 על 324.5 מיליון שקל והצפי הוא כי מכירות החזיות יעמדו בשנה הראשונה על 65 מיליון שקל. החברה שמה לה ליעד להגיע תוך 5 שנים לנתח של 40% משוק החזיות, הנאמד במיליארד שקל בשנה (במחירים לצרכן), דהיינו מכירות של 400 מיליון שקל (במחירים לצרכן).

- במי תתחרו?

"דבח: "בכל מי שמוכר חזיות. אנחנו רוצים להיות מספר אחת, אבל זה ייקח זמן".

- יש לך כוונה להקים מותג בינלאומי משלך?

"הסיכוי קטן, יש סיכוי גדול יותר שנקנה מותג מאשר שנבוא עם מותג חדש. יש הרבה מותגים מעניינים אבל הם לא למכירה".

לפני ימים אחדים השלימה דלתא את רכישת חברת הלבשה תחתונה "שיסר" הגרמני. לדברי דבח, החברה "מתאימה לדלתא כמו כפפה ליד. שיסר תמשיך לצמוח ולגדול ולהיות רווחית יותר. זה לא סוד שדלתא חפצה לקבל לידיה את הזיכיון של ויקטוריה סיקרטס, אך לפי ההערכות בשוק, גם אם החברה הבינלאומית בישראל, דלתא כיצרן של החברה, לדלתא לא יהיה יתרון על פני האחרים. "נשמח לקבל את הזיכיון של ויקטוריה סיקרטס, אבל אני לא חושב שהם באים לארץ בזמן הקרוב. אני מעריך שכרגע הם לא יתנו את הזיכיון לאף אחד בעולם, הם קודם כל ירצו לראות שהעסק מצליח".