OECD: שיעור האבטלה ישאר גבוה עד סוף שנת 2013

להערכת הארגון, המדינות המרכיבות אותו יישארו בשיעור אבטלה של 7.7% בסוף 2013 ■ אנחל גוריה, מזכ"ל ה-OECD: "על הממשלות להשתמש בכל כלי העומד לרשותן על מנת לסייע למחפשי עבודה"

שיעור האבטלה בכלכלות המפותחות ישאר גבוה לפחות עד סוף 2013, כאשר צעירים ובעלי כישורים נמוכים הם אלו שישאו בנטל של ההתאוששות הכלכלית האיטית ביותר בארבעת העשורים האחרונים, כך העריך היום (ג') ה-OECD.

להערכת הארגון, 34 המדינות המרכיבות אותו יישארו בשיעור של 7.7% בסוף 2013, מה שישאיר 48 מיליון בני אדם מחוץ למעגל העבודה. הנתונים הללו פורסמו בתחזית התעסוקתית שפרסם הארגון לשנה הקרובה.

אנחל גוריה, מזכ"ל ה-OECD, אמר כי ההדרדרות האחרונה בתחזית הכלכלית העולמית היא חדשות רעות ביותר עבור שוק העבודה. "על הממשלות להשתמש בכל כלי העומד לרשותן על מנת לסייע למחפשי עבודה, במיוחד צעירים. זאת, על ידי הסרת מכשולים ליצירת משרות והשקעה בחינוך וכישורים".

עוד נאמר בהודעת הארגון כי על המדינות להתמודד עם משבר התעסוקה באמצעים מאקרו-כלכליים, כולל צעדים מידיים לייצוב המערכת הבנקאית האירופאית. עוד נאמר כי יש מקום להקלה במדיניות הפיסקלית.

הנתונים הקשים של שוק העבודה מדברים בעד עצמם: מאז תחילת המשבר הכלכלי העולמי ירד שיעור תעסוקת הצעירים ב-7%, כאשר במספר מדינות גוש האירו עומד השיעור על מספר דו ספרתי. שיעור האבטלה לטווח הארוך קפץ ל-35% לעומת 27% לפני המשבר.