הסטארט-אפ ג'ובוקיט מתמזג עם השלד הבורסאי דנידב

לאחר המיזוג, צפוי ג'ובוקיט לגייס 5-10 מיליון דולר ■ בין המשקיעים המרכזיים בג'ובקיט: שלמה שמלצר ■ החברה צופה כי תעבור לרווח ב-2014

הסטטיסטיקה המוחלטת של חברות טכנולוגיות בתחילת דרכן בבורסה בתל אביב אינה מספקת תוצאות שימשכו חברות סטארט אפ להפוך לחברות ציבוריות. עם זאת, אחת לתקופה יש חברות שבוחרות בדרך זו כדי להנזיל את אחזקותיהן, או לפחות לגייס כספים משוק ההון המקומי. חברת הסטארט אפ שמצטרפת הפעם למועדון היא ג'ובוקיט (Jobookit), שתחל להיסחר בקרוב לאחר יציקת פעילותה לשלד דנידב השקעות.

אתמול אישרה האסיפה הכללית של בעלי המניות בחברה את המיזוג עם ג'ובוקיט, חברת סטארט אפ שמפתחת טכנולוגיה בתחום גיוס כוח אדם באינטרנט, והוקמה בשנת 2008 על-ידי אריק פילסטיין. מתווה ההסכם בין החברות כולל העברה של 64% ממניות החברה הממוזגת לידי בעלי המניות של ג'ובוקיט, שהדמות הבולטת ביניהם מבחינת שוק ההון הישראלי היא של שלמה שמלצר.

בחודשים הקרובים מתכוונת ג'ובוקיט לנצל את הפיכתה לציבורית, כדי לצאת לגיוס נוסף. על פי הערכות, תנסה החברה לגייס 5-10 מיליוני דולרים, אם כי היקף ותזמון הגיוס יכולים להשתנות בהתאם לשווי שבו תיסחר החברה. על פי התיאור העסקי שפרסמה ג'ובוקיט לקראת המיזוג, היא סיימה את הרבעון הראשון של השנה ללא מכירות, ועם הפסד של 240 אלף דולר. החברה מתכננת לעבור לרווח בשנת 2014, עם מכירות של 10.5 מיליון דולר. השווי המוערך לג'ובוקיט לצורך העסקה עומד על 13.4 מיליון דולר.

משמעות, לא רק מילים

המוצר הבולט של ג'ובוקיט הוא מנוע חיפוש משרות בשם ExactME!, שמאפשר ביצוע התאמה סמנטית בין מחפשי העובדים לבין מועמדים פוטנציאליים, לפי המשמעות הנגזרת מקורות החיים ופרטי המועמד, ולא רק לפי המילים המדויקות המשולבות בהם. מנוע החיפוש משלב יכולות של אינטליגנציה מלאכותית, שלומדת את המשרות ואת יכולות המועמדים, וכן קישור וניתוח התכנים ברשתות חברתיות, שבהן מופיעים היום חלק גדול מקורות החיים, הזמינות של מועמדים, והמשרות עצמן.

בתחילת השנה השיקה החברה את הפתרון בארגנטינה, והיא מציינת כי בכוונתה להקים אגף שיווק בינלאומי, כדי לחדור במהירות לארצות נוספות ולגייס 15 עובדים נוספים מעבר ל-20 שיש כרגע.

כמו כן מציינת החברה, כי היא מתכוונת להיכנס להסכמים אסטרטגיים עם "גופי מדיה דיגיטליים (דוגמת גוגל), וכן חברות השמה בינלאומיות". על פי תוכניות ג'ובוקיט, היא תסיים את 2012 עם 500 אלף משתמשים לשירותיה בעולם, רובם בארגנטינה ובדרום אמריקה, ותגדיל את מספרם ל-2 ו-5 מיליון, בשנים 2013 ו-2014, בהתאמה.

הגידול בסדרי הגודל של המשתמשים וההכנסות במשך השנתיים הקרובות, יספקו לבעלי השליטה בג'ובוקיט אפשרות להגיע לאחזקות של 85% בחברה.

בג'ובוקיט הושקעו כמה מיליוני שקלים מאז הוקמה - על-ידי שמלצר (9%), המשקיע עמרי לחמן (11%), רפי שקולניק (4%), ויצחק אדרי, באמצעות חברת ההשקעות Bems Investment (3%). המייסד, פילסטיין, מחזיק בכ-41% מהחברה.

דנידב היא השלד הבורסאי שנשאר לאחר שפעילות חברת ארפל הוצאה ממנו לפני כשנה, וכיום בשליטת אבי בן דוד וויקטור תשובה, כ-30% מהחברה כל אחד. לאחר המיזוג עם ג'ובוקיט יתפלגו בעלי המניות בחברה כך שבעל המניות הגדול יהיה פילסטיין (29%), בן דוד ותשובה (כ-9% לכל אחד), ושמלצר (6%).