למה הקטארים עדיין לא מפרסמים בפרמיירליג?

חברת התעופה של קטאר נשארה מאחור בזמן שהמתחרות מהמפרץ הפרסי כבר עמוק בתוך הליגה האנגלית; המנכ"ל: "שתי קבוצות פרמיירליג פנו אלינו"

מדוע חברת התעופה הקאטרית הלאומית, קטאר איירווייז, לא משקיעה כספים בכדורגל האנגלי? את השאלה הזאת שואלים את עצמם רבים מאנשי השיווק בפרמיירליג, בעיקר על רקע הכניסה המאסיבית של המתחרות הגדולות של קטאר איירוויז מהמפרץ הפרסי לליגה ("אמירייטס" שמעניקה חסות שמית לאצטדיון של ארסנל ולחולצות המשחק של המועדון; "אתיחאד" שלה הסכם דומה עם מנצ'סטר סיטי).

ייתכן כי הדבר הזה ישתנה בקרוב: עיתון "הטיימס" הלונדוני מפרסם כי שתי קבוצות מהפרמיירליג פנו לקטארים (שמדינתם תארח בשנת 2022 את המונדיאל), במטרה לבדוק האם הן מעוניינות לחתום איתן על הסכם חסות.

על-פי אקבר אל-באקר, מנכ"ל חברת התעופה הקטארית, "אנחנו יכולים לבזבז את אותו הסכום כסף על תחומים אחרים (שאינם קשורים לספורט) ולקבל את אותה מידת חשיפה". עם זאת, אל-באקר לא פסל אפשרות להעניק בעתיד חסות שמית לאצטדיון של קבוצה מהפרמיירליג: "שתי קבוצות מהפרמיירליג פנו אלינו ונשקול את זה".

אחת האפשרויות שעלו היא להעניק את החסות לווסטהאם יונייטד, אם וכאשר תעבור זאת לשחק באצטדיון האולימפי בלונדון (בתום האולימפיאדה), בהסכם במסגרתו המגרש ייקרא "קטארדום". גם ליברפול, קווינס פארק ריינג'רס וניוקאסל הוזכרו כמועמדות לקלוט את כספי הספונסרשיפ של קטאר איירווייז.