השער היציג של הדולר נקבע על 3.978 ש' - שיא של 3 שנים

האירו ירד בכ-0.1% ל-4.853 שקלים ■ פריקו: "סביב רמת ה-4 שקלים צפויים היצעי מט"ח רבים מצד המגזר העסקי" ■ הפרוטוקולים של הפד': מרבית החברים אינם תומכים בתוכנית רכישות אג"ח נוספת

הדולר התחזק היום (ה') במהלך המסחר במטבע החוץ בכ-0.4% מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.979 שקלים. מדובר בשער שיא של כ-3 שנים של הדולר - ב-8 ביוני 2009 הדולר ננעל מעל 4 שקלים. השער היציג של האירו נקבע על 4.853 שקלים, ירידה של כ-0.1%.

בשוק המט"ח העולמי הדולר נסחר בהתחזקות של כ-0.1 מול האירו ל-1.222 דולר לאירו, בהתחזקות של כ-0.15% מול הליש"ט ל-1.5482 דולר בהתאמה, ומול הין היפני הדולר נחלש ב-0.6% ל-79.31 ין לדולר.

בהקשר זה נציין כי הלילה הבנק המרכזי ביפן הותיר את הריבית ללא שינוי בשפל של 0%-0.1% ואישר כי הכלכלה המקומית תמשיך בהתאוששות ב"קצב מתון". ה-BOJ גם ימשיך בהדרגה להגדיל את תוכנית רכישת הנכסים שלו, אך לא הודיע על הרחבה מיידית שכזו.

מנגד, הבנק המרכזי בקוריאה הודיע היום על הורדת הריבית ב-0.25% ל-3%, ובכך הצטרף למספר בנקים מרכזיים באסיה ובעולם שחתכו את הריבית במטרה לתמוך בכלכלה ולעודד צמיחה.

עוד ברקע למסחר במט"ח, האכזבה מהפרוטוקולים של דיוני הריבית של הפדרל ריזרב מחודש יוני, מהם עולה כי מרבית חברי הבנק המרכזי בארה"ב אינם תומכים בתוכנית רכישות אג"ח (הקלה כמותית) נוספת בטענה כי היא לא ממש תסייע לכלכלה האמריקנית.

כלכלני ATRADE מציינים הבוקר כי התחזקותו של הדולר בעולם בימים האחרונים תבוא לידי ביטוי גם אצלנו, וכי קיים פוטנציאל לא מבוטל לכך שרמת ה-4 שקלים לדולר תיבחן עד סוף שבוע זה.

מנגד, ורד יצחקי מנכ"לית פריקו ניהול סיכונים, טוענת כי "סביב רמת ה-4 שקלים לדולר צפויים היצעי מט"ח רבים מצד המגזר העסקי, כאשר היצואנים ממקסמים את תמורות הייצוא ומוכרים דולרים בשער גבוה", וזה צפוי להגביל את התחזקות הדולר.

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין]