מניית היום: מנהלת מו"מ לרכישתה - ומזנקת ב-10%

צים שיווק מאשרת אמש את חשיפת "גלובס": מנהלת מו"מ עם צד שלישי למיזוג עסקי רשת הקמעונאות "כמעט חינם"

לאחר הכחשות נמרצות לחשיפת "גלובס" אודות כוונתם של האחים צים למכור את השליטה ברשת המזון מחסני כמעט חינם, דיווחה אמש חברת צים שיווק, באמצעותה הם מחזיקים ברשת, כי היא מנהלת מו"מ למיזוג עם צד ג'.

כפי שנחשף ב"גלובס" בחודש מאי האחרון, ניהלו באותה עת האחים עדי ורני צים מו"מ למכירת השליטה במחסני כמעט חינם לרשת יינות ביתן שבבעלות הזוג נורית ונחום ביתן. באופן תמוה בחרה צים שיווק שלא להגיב בדיווח לבורסה על אותו פרסום, ומהחברה נמסר אז ל"גלובס" כי "אין שום מו"מ, הרשת לא למכירה". לפי ההבנות שהושגו בשעתו בין הצדדים, אמורה הייתה רשת יינות ביתן לשלם לאחים צים 265 מיליון שקל עבור מניות השליטה (75%) בצים שיווק.

הדיווח הנוכחי של צים שיווק מגיע דווקא בימים שבהם המו"מ עם רשת יינות ביתן התקרר ככל הידוע, בעקבות חילוקי דעות שנתגלעו בין הצדדים במספר נקודות אשר לא באו על פתרונן. בינתיים, מניית צים שיווק מגיבה בעליות חדות - מאז תחילת השבוע עלתה המניה ב-12% והיום הוסיפה עוד 6.5%, למחיר המשקף שווי חברה של 315 מיליון שקל - 5% מתחת למחיר ההנפקה בספטמבר 2010.

יצוין, כי בשבועות האחרונים ניכרת החרפה בתחרות בין רשתות השיווק, ומלחמות מחירים שהחלו בבית שמש ובמעלה אדומים, בהובלתה של רשת שופרסל, הכניסו את השחקנים ללחץ שעשוי לתמוך בביצוע עסקאות בזמן הקרוב.

צים שיווק הונפקה בסוף 2010, לאחר שהאחים צים משכו דיבידנד של 50 מיליון שקל מהחברה (אשר סייע לרני לרכוש את הנדל"ן מחברות פרטיות אחרות שהיו בשליטת שני האחים). השניים מכרו אזכ-15% ממניות החברה לציבור, ובמאי 2011 מכרו 10% נוספים מהמניות שהיו בידיהם למשקיעים מוסדיים תמורת 47 מיליון שקל. בינואר אשתקד נסחרה צים שיווק בשווי שיא של 650 מיליון שקל.

שיפור עקבי בהכנסות

צים שיווק צמחה בהכנסותיה בשיעורים דו-ספרתיים מדי שנה מאז 2007, וב-2011 הן עמדו על 1.3 מיליארד שקל - עלייה של 21% לעומת 2010. זאת, עקב פתיחת למעלה מ-20 סניפים חדשים של כמעט חינם מאז אותה שנה (33 סניפים כיום).

שיפור עקבי נרשם גם ברווח הגולמי, שצמח מ-2009 ב-61% לסך של 300 מיליון שקל. יחד עם זאת, הרווח התפעולי נפגע מעט ב-2011 וירד ב-3% ל-51 מיליון שקל, על רקע ירידה של מחירי המכירה של מוצרים עקב המחאה החברתית. בשורה התחתונה הרוויחה צים שיווק אשתקד 35 מיליון שקל, ירידה של 11% לעומת 2010.

ברקע לרצונם של האחים למכור את הרשת שייסדו לפני 13 - חילוקי דעות ביניהם באשר לניהולה. השניים כבר הפרידו את עסקי הנדל"ן שלהם טרם ההנפקה. במאי אשתקד ניסה רני צים לגייס אג"ח בהיקף של כ-50 מיליון שקל בחברת הנדל"ן, אולם ההנפקה בוטלה עקב תנאי השוק הקשים באותה עת.

בבעלות יינות ביתן 27 סניפים והיא נמצאת במגמת התרחבות. לפי ההערכות, מחזור מכירותיה השנתי עמד אשתקד על 1.33 מיליארד שקל.