נחשפה זהות המיליארדר שקנה את "הצעקה" במחיר שיא

ליאון בלאק, איש עסקים מניו-יורק בן 60, הוא זה ששילם 120 מיליון דולר תמורת הציור ■ מומחים לאומנות חושבים שאחד משני המוזיאונים בניו-יורק, שבלאק חבר במועצת המנהלים שלהם, יקבל לידיו את הציור

לאחר שציור "הצעקה" של אדווארד מונק שבר שיא כשנמכר במכירה פומבית בחודש מאי בסכום של 120 מיליון דולר, אתמול (ד') נחשפה זהותו של האיש המסתורי ששילם את הסכום המדובר לרכישת אחד הציורים המפורסמים ביותר בעולם.

איש העסקים הניו-יורקי ליאון בלאק, בן 60 הינו האיש ששילם לבית המכירות הפומביות Sotheby's תמורת הציור שהושלם בשנת 1895, ומתאר דמות המחזיקה את הראש שלה על רקע השקיעה.

חשיפת זהותו של הזוכה במכירה הציתה את דימיונם של מומחים בתחום האומנות לגבי "מאבק" אפשרי בין שניים מהמוזיאונים הגדולים ביותר בארה"ב. בלאק הינו חבר במועצת המנהלים של מוזיאון "המטרופוליטן" וגם במוזיאון לאומנות מודרנית שמקום מושבם נמצא בניו-יורק, כשלשניהם אין עותק של ציור "הצעקה".

המוניטין של התמונה יעזור לכל מוזיאון שיציג את התמונה להגדיל את ההכנסות שלו מהעלייה הצפויה בהיקף המבקרים כמו גם ממכירת מירצ'נדייז של הציור. הדובר של המיליארדר האמריקאי סירב להגיב לדיווח.