נעילה חיובית באירופה; המשקיעים מצפים להקלות בסין

דירוג איטליה ירד - הנפיקה היום אג"ח ונהנתה מירידה בתשואות ■ כלכלת סין האטה ברבעון השני - צמיחה כ-7.6% "בלבד" ■ עליות נרשמות גם בוול סטריט

המסחר בבורסות אירופה נחתם היום (ו') בעליות, לאחר שפורסמו נתוני צמיחה מאכזבים בסין, שהגבירו את תקוות המשקיעים להקלה כמותית במדינה. גם איטליה עמדה היום במוקד. אומנם דירוג האשראי שלה הורד על ידי מודי'ס, אך למרות זאת היא הנפיקה בהצלחה אג"ח ל-3 שנים תוך שהיא נהנית מביקושי יתר וירידה בתשואות. העליות באירופה נתמכו בעליות שנרשמו במדדי וול סטריט.

באירופה, הנפיקה ממשלת איטליה אג"ח ל-3 שנים תוך שהיא מגייסת 3.5 מיליארד אירו (הטווח העליון של היעד הממשלתי) ותשואות האיגרות שלה יורדות לרמה ממוצעת של 4.65% (לעומת תשואה של 5.3% לאותן האיגרות ביוני).

זאת, למרות שמוקדם יותר הלילה הורידה סוכנות הדירוג מודי'ס את דירוג האשראי של ממשלת איטליה ב-2 רמות, לרמה של "Baa2" לעומת רמה קודמת של "A3", עם תחזית שלילית. הדירוג נמצא 2 רמות בלבד מעל רמת "אג"ח זבל".

נתון הצמיחה שפורסם הלילה בסין גרר בפתיחת המסחר את מדדי המזרח בעיקר לירידות, אולם לאחר ש"עוכל" בשווקים עברו הבורסות במזרח לעליות בציפייה להקלה כמותית מצד השלטונות במדינה. לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה במדינה, הכלכלה המקומית צמחה בכ-7.6 "בלבד" ברבעון השני של שנת 2012, תוך שהיא מאמתת את חששות רבים מהאטה משמעותית במדינה. (לסיפור המלא)

באסיה נעילה חיובית

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום במגמה חיובית לאחר שנסחר לאורך מרבית היום בנטייה לירידות, לאור פרסום נתוני צמיחה מעורבים של מדינות היבשת, ובראשם נתון הצמיחה בסין לרבעון השני של השנה - אשר העיד כצפוי על האטה משמעותית בכלכלת המדינה.

בדיווח נוסף בסין במקביל לפרסום אומדן הצמיחה, פורסם מדד הייצור התעשייתי לחודש יוני, שהתרחב בחודש זה בכ-9.5%, וזאת בהשוואה לעלייה של 9.6% בחודש מאי.

"זה לא נתון צמיחה רע, ואני מכיר אפילו כמה אנשים שציפו שהוא יהיה גרוע יותר", אמר טום קא'אן, מנהל מחלקת מחקר מניות ב-Louis Capital Markets בהונג קונג, בהתייחס לנתוני התמ"ג בסין. "יחד עם מדד הייצור שפורסם, נראה שאנו עומדים בינתיים בציפיות".

ומה באשר ליום שאחרי פרסום הנתון? קא'אן סבור כי לאור התבטאויותיו האחרונות של ראש ממשלת סין, וון ג'יבאו, והנתון העדכני - "הממשלה מודעת לכך שהכלכלה הסינית מאטה, ועשויה להכריז על חבילת תמריצים כדי לאושש את הצמיחה", לדבריו. "שאלת מיליון הדולר היא - כמה גדולה התוכנית תהא".

התכווצות מפתיעה בסינגפור

אולם לא רק בסין פורסמו הלילה נתוני צמיחה: גם בסינגפור פורסמו נתונים, כאשר דווח כי כלכלת המדינה התכווצה בכ-1.1% באופן מפתיע ברבעון השני של השנה, לאחר התרחבות משמעותית של הכלכלה (9.4%) ברבעון הראשון. בשוק ציפו לצמיחה חיובית של כ-2.4%, אולם ירידה משמעותית בייצוא (של 6% ברבעון השני בהשוואה לאשתקד, לעומת זינוק חיובי של 20.9% ברבעון הראשון בהשוואה לשנה שעברה) הובילה לנתון השלילי.

ואילו הבנק המרכזי של קוריאה פרסם היום עדכון לתחזיות הצמיחה והאינפלציה במדינה, כאשר הוא צופה צמיחה שנתית של 3% (לעומת תחזית קודמת של 3.5%) לשנת 2012, וכן אינפלציה בשיעור של 2.7% לעומת 3.2% בתחזית קודמת.

[לטבלת ישראליות בעולם][לבורסות בעולם]