הנפקה מוצלחת לממשלת איטליה: תשואות האג"ח יורדות

(עדכון) - ממשלת איטליה גייסה 3.5 מיליארד אירו בהנפקת אג"ח ל-3 שנים - וזאת, לאחר שמודי'ס הורידה הלילה את דירוג האשראי האיטלקי לרמה של "Baa2" - רק 2 רמות מעל דירוג "זבל"

ממשלת איטליה הנפיקה היום (ו') אג"ח בהיקף של 3.5 מיליארד אירו (4.3 מילאירד דולר) ל-3 שנים, אשר נשאו תשואה של 4.65% (לעומת תשואה של 5.3% לאותן האיגרות ביוני).

היקף האיגרות שנמכרו היה בטווח העליון של הממשלה האיטלקית, שהציבה לעצמה יעד גיוס שנע בין 2.5 ל-3.5 מיליארד אירו. זאת, על רקע הורדת דירוג האשראי של המדינה ב-2 רמות על ידי מודי'ס הלילה.

מודי'ס, נזכיר, הורידה את דירוג האשראי של ממשלת איטליה ב-2 רמות, לרמה של "Baa2" לעומת רמה קודמת של "A3", עם תחזית שלילית. הדירוג נמצא 2 רמות בלבד מעל רמת "אג"ח זבל", וצפוי להקשות על הממשלה האיטלקית בהנפקת האג"ח שתצא לפועל היום.

הדיווח מוריד את דירוג איגרות החוב האיטלקיות לרמה שהיא רק 2 רמות מתחת לדירוג "זבל", וצפוי להקשות עליה בהנפקת אג"ח ממשלתיות אשר תיערך היום באירופה. זאת, לאחר שהממשלה האיטלקית כבר גייסה כ-6.5 מיליארד אירו בהנפקות בחודש שעבר, אשר נשאו ריביות שיא.

ממשלת איטליה נאבקת להגיע ליעד הגירעון הממשלתי שהוצב לה על ידי האיחוד האירופי השנה, וכבר הכריזה בתחילת החודש על תוכנית קיצוצים של כ-4.5 מיליארד אירו לטובת העניין. זאת, בעוד תשואות האג"ח הממשלתיות של איטליה נסחרות מעל רף ה-6%.