הדולר היציג ב-3.968 ש'; "עשוי לשוב ולהתחזק מול השקל"

האירו היציג ננעל בשער של 4.843 שקלים ■ האטה בכלכלת סין - צמיחה של 7.6% ברבעון השני ■ מודי'ס הורידה דירוג איטליה ב-2 רמות - הממשלה תצא בהנפקת אג"ח

המסחר בזירת המט"ח ננעל היום (ו') בהיחלשות של הדולר מול השקל בכ-0.25% - לשער יציג של 3.968 שקלים, בעוד האירו נחלש גם הוא בכ-0.21% וננעל בשער יציג של 4.843 שקלים. בזירה העולמית, נסחר השטר הירוק ב-1.2207 דולר לאירו וכן סביב 79.3 ין לדולר.

"משבר החובות רחוק מסיום והמסחר במט"ח יתנהל על רקע ההתפתחויות שם", מסכמים היום כלכלני בנק לאומי, בסקירה השבועית. "בנוסף, לא מן הנמנע כי בהמשך יתחזק הדולר האמריקאי מול השקל בשל התבצרות משקיעים בנכסים בטוחים (Flight to safety) ובשל המשך הסטת כספים מהשוק המקומי אל שווקים מעבר לים".

במוקד המסחר, נתוני הצמיחה מסין. שם דווח כי הכלכלה המקומית צמחה בכ-7.6% "בלבד" ברבעון השני של השנה, לאחר צמיחה של כ-8.1% ברבעון הראשון וצמיחה של 8.9% ברבעון הרביעי של 2011. מדובר בירידה בצמיחה מזה הרבעון השישי ברציפות, וכן באומדן הצמיחה הנמוך ביותר מדינה מאז 2009.

גם בסינגפור פורסמו נתוני התמ"ג, כאשר דווח כי כלכלת המדינה התכווצה בכ-1.1% באופן מפתיע ברבעון השני של השנה, לאחר התרחבות משמעותית של הכלכלה (9.4%) ברבעון הראשון, ולעומת הציפיות בשוק לצמיחה חיובית של כ-2.4%. גם הבנק המרכזי של קוריאה הוריד את תחזיות הצמיחה והאינפלציה השנתית במדינה.

באירופה, הורידה סוכנות הדירוג מודי'ס את דירוג האשראי של ממשלת איטליה ב-2 רמות, לרמה של "Baa2" לעומת רמה קודמת של "A3", עם תחזית שלילית. הדירוג נמצא 2 רמות בלבד מעל רמת "אג"ח זבל", וצפוי להקשות על הממשלה האיטלקית בהנפקת אג"ח שתצא לפועל היום באירופה.

[לאתר המט"ח][לארביטראז]