ה"בונגה בונגה" חוזר: ברלוסקוני יחזור לפוליטיקה ב-2013

גורמים בכירים ב"מפלגת העם" באיטליה: אנו רוצים שברלוסקוני ישוב להנהיג המפלגה לקראת הבחירות הבאות - באפריל 2013

ראש ממשלת איטליה לשעבר סילביו ברלוסקוני, צפוי לשוב ולהוביל את "מפלגת העם" אשר בראשה עמד בבחירות הבאות במדינה - אשר יתקיימו באפריל 2013, כך מסר מזכ"ל המפלגה גנרל אנג'לינו אלפאנו.

"כולנו מבקשים ממנו לחזור ולהתמודד בבחירות ואני מאמין כי בסופו של דבר, הוא יבחר לעשות כן", אמר אלפאנו בראיון עם טלוויזית "Sky TG24" ברומא.

ברלוסקוני, 75, התפטר מתפקידו כראש ממשלת איטליה בנובמבר 2011 - בעוד תשואות האג"ח האיטלקיות הרקיעו מעל רף ה-7% המדאיג (למרות העברת תוכנית צנע בהיקף של 59 מיליארד אירו באותה התקופה על ידי הממשלה האיטלקית), והעביר את המשוכות לידי מריו מונטי, שמונה לראש ממשלת המעבר באיטליה.

עזיבתו של ברלוסקוני פינתה את הדרך לממשלת קואליציה בהנהגתו של מונטי, כלכלן מוערך שהיה חבר בנציבות הכלכלית של האיחוד האירופי בעבר. ברלוסקוני, מצידו, המשיך לכהן ברפלמנט האיטלקי, והביע תמיכה במהלכיו של מונטי בניסיון לרסן את המשבר הכלכלי אליו נקלעה איטליה.

תחת הנהגתו של מונטי, תשואות האג"ח האיטלקיות ירדו מתחת לרמה של 5% (במארס האחרון), אולם בשבועות האחרונים עלו מחדש והן נסחרות סביב רף ה-6% - לאחר אישור תוכנית החילוץ לבנקים בספרד, והתגברות החשש כי הממשלה האיטלקית תהא הבאה בתור.

נראה כי חלק מגדול מהסיפור של ברלוסקוני, אינו המספרים ה"יבשים" של כלכלת איטליה, אלא דמותו הססגונית. תדמיתו ההוללת, ומעורבותו בשערוריות מין ובמסיבות ה"בונגה-בונגה" בעבר, לא תרמו לביטחון המשקיעים והכלכלנים ביכולתו של ראש הממשלה האיטלקי להציל את איטליה מהמשבר.

אולם, פרשנים פוליטיים רבים יותר כי עוד מוקדם מדי להספיד את ברלוסקוני. "לא הייתי עדיין בוחר לבדוק את המורשת שהשאיר אחריו ברלוסקוני, ולא הייתי מספיד אותו כל כך מהר", הסביר ביל אמוט (Bill Emmott), עורך לשעבר של האוקונומיסט, לאחר התפטרותו של ברלוסקוני. "אפשר יהיה להתייחס אל פועלו של ברלוסקוני כמורשת, רק כאשר יעזוב סופית את הסצינה הפוליטית; או ימות".