באפט: אנשים קנו מניות של פייסבוק כיוון שציפו שהיא תטוס

את הדברים אמר אתמול המיליארדר האמריקאי במהלך ראיון לרשת בלומברג ■ הוא טוען שאסור לאנשים לסמוך על אפשרות של ראלי קצר ■ "זה אף פעם לא היה שיקול ששקלתי"

המיליארדר וורן באפט הביע את דעתו על מניית פייסבוק ועל הירידה בערך שלה מאז ההנפקה שלה ב-18 במאי. באפט טוען שהמשקיעים שקנו את המניה מאוד מאוכזבים שכן כשהם קנו את המניה הם ציפו לראלי קצר ובכך לעשות רווח מהיר, בשל כך אותם משקיעים משלמים כעת את המחיר של הציפייה הזאת.

"אתה לא יכול לקנות חווה ולצפות למכור אותה יום למחרת בסכום יותר גבוה" אמר באפט במהלך ראיון שהעניק אתמול לערוץ הטליוויזיה של בלומברג. "זאת אחת הסיבות היותר גרועות לקנות מניות".

נזכיר שמחיר ההנפקה של פייסבוק עמד על 38 דולר למנייה אולם כבר ביום המסחר, ובין היתר כתוצאה מתקלות במערכת המסחר של בורסת הנאסד"ק, נרשמה ירידה במחיר המניה. מאז ועד היום הצליחה המניה להתאושש במעט אך עדיין נמצאת מתחת למחיר ההנפקה, וביום שישי מחיר המניה נקבע על 30.70 דולר למניה.

"אחוז גדול מהאנשים שקנו את המניה קנו אותה מכיוון שחשבו שהיא עומדת לטוס ביום שלמחרת" אמר באפט במהלך הראיון. "אף פעם זה לא היה השיקול שהנחה אותי כשקניתי מניה כלשהי". באפט המשיך ואמר שהרבה מניות יורדות, השאלה המרכזית היא האם החברה באמת שווה 50, 100 או 200 מיליארד דולר.