יורוקום תייבא מוצרי ZTE לישראל

שינויים דרמתיים עוברים על חברת יורוקום שבבעלות אלוביץ': לאחר שנים שהחברה מייבאת רק טלפונים סלולריים של נוקיה, החליט אלוביץ' להתחיל לייבא מכשירים של ענקית הטכנולוגיה הסינית

שינויים דרמתיים עוברים על חברת יורוקום הנמצאת בבעלות איש העסקים שאול אלוביץ'. לאחר שנים שהחברה מייבאת רק טלפונים סלולריים של נוקיה, החליט אלוביץ' להתחיל לייבא מכשירים של ענקית הטכנולוגיה - ZTE הסינית. מדובר בסוג של מהפכה ביורוקום, שאיבדה נתח שוק בעקבות המצב הבעייתי של נוקיה בעולם.

ZTE דורגה כיצרנית הסלולר מספר 4 בעולם ברבעון השני של השנה על פי נתוני חברת המחקר IDC. החברה החזיקה נתח שוק שעמד על 4.8% לעומת 3.7% באותו הרבעון בשנה שעברה. שווי השוק שלה בבורסת הונג-קונג זה כ-8 מיליארד דולר.

"יורוקום תשווק את מגוון מוצרי ZTE בכל התחומים כולל, נתבים, מודמים סלולריים, מוצרי תשתיות וטאבלטים", אומר אילן גרינבוים, מנכ"ל יורוקום תקשורת סלולרית. "שיווק המוצרים יחל בתוך מספר שבועות". הכניסה של יורוקום עם ZTE תהיה מהירה, אבל החברה צריכה לפתור את נושא הגיור של הסמארטפונים מבוססי האנדרואיד שלה, מכיוון שלא כל גרסאות מערכת ההפעלה של גוגל כוללות עברית מלאה. כמו כן, מכיוון שסגירת העסקה טרייה, עדיין אין לחברה אסטרטגיית שיווק מלאה, להחדרת המותג לישראל.

כניסתה של יורוקום לסמארטפונים של ZTE צפויה להשפיע בצורה משמעותית על עולם הסמארטפונים הבינוניים והזולים ואולי גם על מכשירי הקצה היותר יקרים. הסיבה לכך, שעד לסוף שנה זו, ליורוקום לא צפויה להיות סחורה למכירה בעולם הסמארטפונים של נוקיה. ככל הנראה, יורוקום תשקיע את כל המרץ שלה וחלק גדול מתקציב השיווק בהכנסת המותג החדש לארץ. מה שבוודאי ישפיע על מכירות של סוני מובייל, LG ומוטורולה שמשחקות בעולמות המכשירים האלו. אפל לא צפויה להיפגע, כי היא עדיין נהנית מחוסן במותג שלה, שיצרן סיני, לא משנה עד כמה הוא טוב, יתקשה לפגוע בשיריון העמיד שלה.

"שוק התקשורת עבר שינוי משמעותי במהלך שנת 2012 הכולל בין היתר את כניסת המפעילות החדשות והמפעילות הוירטואליות", אומר גרינבוים. "בתחילת 2013 עם כניסת חוק ניתוק זיקה המפריד בין עלות ציוד הקצה לעלויות זמן האוויר, יגדל נפח הפעילות של השוק הפתוח. מצאנו צורך ביורוקום להיערך ולבצע התאמות לשינויים בשוק ולהרחיב את היצע המוצרים והשרותים כך שיהיה לנו מענה הולם לכל מפעיל, לכל ערוץ מכירה ובכל רמות המחירים. החיבור עם ZTE ומגוון המוצרים שלה מהווה השלמה מצוינת למגוון המוצרים הקיים והעתידי של נוקיה בישראל ואני בטוח שהסנרגיה כתוצאה מפעילויות אלו תהיה גדולה ומשמעותית".

למרות שמבחינת גרינבוים מדובר בסינרגיה עם נוקיה, בפועל מדובר בתחרות ראש בראש, כי ZTE מאוד רוצה לחדור לשוק הסמארטפונים ברמות המחיר הגבוהות והיא כבר הציגה קטלוג סמארטפונים שלם בתערוכת הסלולר בברצלונה בחודש פברואר, שלא מביישת אף יצרן טלפונים שמוכר היום את הטלפונים שלו בשוק.

מי שכנראה תרוויח גם כן מהפתיחות של אלוביץ' ,היא חברת הייבוא של מוצרי פנסוניק מבית יורוקום. עד היום יורוקום לא הביאה את הסמארטפונים של פנסוניק, בגלל ייבוא מכשירי נוקיה. בעקבות המצב החדש, יש סיכוי שיורוקום פנסוניק תחל לייבא את הסמארטפונים החדשים של החברה.