ניצן חן נבחר למנהל לשכת העיתונות הממשלתית

(עדכון) - חן, עד לאחרונה יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, גבר על מועמדים כמו יוני פלד, יחיאל שבי, אביטל לייבוביץ', שרון גלזמן, ואורי קציר

ניצן חן נבחר למנהל לשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ) - כך נודע ל"גלובס". חן, בן 48, שימש עד לאחרונה כיו"ר מועצת הכבלים והלוויין. קודם לכן עבד במשך כ-20 שנה בטלוויזיה הישראלית.

בין היתר שימש חן ככתב לעינייני העם היהודי והמפלגות החרדיות, כתב התיישבות, כתב בכנסת, עורך "מבט" ומנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון. במקביל הגיש תוכניות וביים סרטים דוקומנטריים. בעברו הרחוק יותר היה חן שליח באנגליה מטעם הסוכנות היהודית והתאחדות הסטודנטים העולמית.

לע"מ היא יחידה של משרד ההסברה והתפוצות בראשות השר יולי אדלשטיין. לפני בחירתו של חן, ועדת מכרזים משולבת של משרד החוץ ומשרד ההסברה נפגשה היום (א') עם המועמדים הסופיים לתפקיד מנהל לע"מ.

בנוסף לחן נפגשה הוועדה עם יוני פלד, ששימש בעבר כשגריר ישראל באל סלבדור וכן כדובר השגרירות הישראלית בוושינגטון; דובר משרד התקשורת, יחיאל שבי, ד"ר למזרחנות ומרצה לתקשורת; סגן אלוף אביטל לייבוביץ', ראש ענף תקשורת זרה בדובר צה"ל; עוזר מנכ"ל משרד הקליטה, שרון גלזמן; ודובר רשות ניירות ערך לשעבר, אורי קציר, ששימש גם כראש לשכת אהוד ברק בשנות ה-90.

בדצמבר 2011 פרש מנהל לע"מ, אורן הלמן, לטובת תפקיד סמנכ"ל רגולציה בחברת החשמל. לפני 3 חודשים הסתיים ללא מינוי הליך המכרז הפנימי, שאליו ניגשו עשרות מועמדים. נציבות שירות המדינה החליטה לפתוח את המכרז למועמדים חיצוניים.

דרישות התפקיד כללו, בין היתר, תואר ראשון עם עדיפות לתקשורת או עיתונות וניסיון של 6 שנים בדוברות, יחסי ציבור או עיתונאות.

חן מסר בתגובה: "כמו בכל תפקידיי בעבר, אעשה כמיטב יכולתי כדי לשרת את האינטרס הציבורי, ובמקרה זה לסייע בהסברה ובריכוז תוכן ישראלי בעל ערך. ננסה לתת שירות יעיל, אמין ומקצועי לעיתונאים הזרים הרבים הפועלים בישראל, ובעתיד גם ליזום אירועי מדיה ולהפנות זרקור לחדשות חיוביות ומעניינות המתרחשות בישראל, שאין להן קשר לסכסוך הישראלי-פלסטיני".