לפי מופז, ממשלה באמת לא עוזבים

על הבית, הליכוד, אומרים שלא ואז שועטים לקדימה. אך ממשלה זה משהו אחר לגמרי

כדאי שנכניס לנו לראש: שאול מופז לא עוזב. יש מיליון פרשנויות למה מופז לא מפנה את כסאו הממשלתי. אבל הסיבה האמיתית היא הרבה יותר פשוטה: מופז לא פורש משום שהוא מופז.

האם זה ברור? צריך להוסיף על כך הסברים? אז לכו לגוגל, הקלידו את השם, ותקבלו מפת דרכים מפורטת למעשיו ודיבוריו של מופז - ואם גם אז עוד לא תבינו, אז אני מרים ידיים.

כואב הלב על הציבור שצריך להשחית את זמנו ומחשבותיו על תאור המשא ומתן בענין גיוס החרדים. במיוחד על כך שכל תאריך פרישה חדש שנותן מופז זוכה לכותרות מאירות עיניים ומחשיכות מחשבה.

תאריך בא, תאריך הולך, והכותרות ממשיכות כאילו יש ערך למה שמופז אומר או עושה. ומסתבר שהחבר'ה הבכירים בקדימה אינם הרבה יותר טובים. הם מגבים את ראש ממשלתם בתעתועיו - הם משדרים שרצונם להישאר בממשלה עז לא פחות משל מנהיגם.

כורסה משלהם

כי למה? - במשך שנים הם רצו להגיע אל שולחן הממשלה, כשהם נאנקים תחת עולה של ציפי לבני שחסמה להם את הדרך. הם זעקו נגדה על שסרבה להפוך לשכפ"ץ של הליכוד ושל החרדים בני בריתם.

בסוף הזיזו אותה הצידה וקיבלו את מה שכל כך רצו, אז עכשיו יעזבו? - ואולי הכי חשוב: מתקרב מאד הזמן בו כמה מבכירי קדימה יזכו לכורסה משלהם ליד השולחן הנכסף. אז עכשיו יעזבו?

יוחנן הטובל

בינתיים קורם עור וגידים הסצנריו שלבני שרטטה כאשר עמדה בראש קדימה. המפלגה הפכה להיות המשרתת של הליכוד, ועוד משרתת מוכה. גם עושה את העבודה השחורה עם החרדים - וגם סופגת עלבונות.

אם חשבתם שיוחנן פלסנר עובד בשביל קדימה או למען כלל הציבור, תחשבו עוד פעם. הוא אמנם עושה קולות של גבר, אבל הקולות הולכים ונחלשים ככל שהזמן עובר. היום כבר יודעת התקשורת לספר שהוא, יוחנן הטובל במי מדמנת פרשת הגיוס - הולך ו"מתרכך".

נו מה, חשבתם שיכול להיות אחרת?

הביתה, הביתה

זה באשר למשרתת. ואילו המכות באות מכוונו של ראש הממשלה השכם והערב. עכשיו ביבי נתניהו מדביק לשותפו מופז את התואר "מזגזג". מדהים, לא? - לא. אפילו די טבעי. וגם נכון. תהיו בטוחים שכאשר ביבי יגמור את הטיפול בשותפו הנעבעכי, הוא ידביק לו דברים גרועים בהרבה. כי נתניהו יודע שיש לו עסק עם אדם חסר עכבות.

הוא יודע את מה שנדמה כי פרשנים רבים עוד לא יודעים: שמופז לא עוזב. מופז לא הולך אל הבחירות בראשות מפלגה, כשהוא יודע שלא יישאר ממנו זכר. נתניהו יודע כי תשוקתו הגדולה של מופז היא לחזור אל הבית שהוא עזב, אותו בית שלא עוזבים.