מכרז הסיבים האופטיים: חח"י הזמינה המשקיעים להתייעצות

לאחר שחברת החשמל דחתה את המכרז בגלל היעדר משתתפים, היא החליטה לשמוע את טענות המשקיעים ■ המשקיעים: "הם מנותקים מהמציאות"

לאחר שהחליטה לדחות את המכרז לבחירת משקיע למיזם הסיבים האופטיים של חברת החשמל, פנתה היום (א') ועדת המכרזים אל המשקיעים המתעניינים במיזם וביקשה להיפגש עמם. גורמים בקרב המשקיעים סיפרו היום ל"גלובס", כי הוועדה הבינה, שככל הנראה, לא יהיו מתמודדים במכרז, שאמור היה להתקיים היום, ולכן החליטה לדחות אותו.

ביום חמישי שעבר, בעקבות חשיפת "גלובס" כי המכרז יידחה בשל חשש מהיעדר משקיעים, הסבירה ועדת המכרזים כי החליטה לדחות את המיזם בעקבות בקשות מצד מתמודדים, שטרם הספיקו להשלים את ההכנות הכרוכות במכרז. ואולם, לדברי המשקיעים, המכרז נדחה לאחר שהם הודיעו לוועדה כי לא יתמודדו בתנאים הנוכחיים, וכי ללא שינוי בתנאי המכרז - אין בכוונתם לגשת אליו.

לא מתכוונים לשנות את התנאים

נכון לעכשיו, בוועדת המכרזים לא מתכוונים לשנות את התנאים, בעיקר משום שהוועדה מאמינה כי המיזם כלכלי וכי תנאיו מבטיחים תשואה נאותה למשקיע שייבחר.

מנגד, טוענים המשקיעים, כי לוועדה ברור שללא שינוי בתנאים לא יהיה מי שייגש למכרז, ולכן היא הסכימה לדחות אותו למועד בלתי ידוע, במקום לקצוב פרק זמן לעריכתו.

בתוך כך, גורמים בקרב הקבוצות שאמורות להתמודד במכרז משמיעים ביקורת על הדברים שאמר יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, יפתח רון-טל, בראיון ל"גלובס", שבו הצהיר כי לבזק יש סיבה לפחד מהמיזם וכי אין לה מספיק סיבים אופטיים על מנת להתמודד עמו.

המשקיעים אומרים, כי האמירה של רון-טל משקפת עד כמה חברת החשמל אינה מבינה את המציאות הקיימת בשוק התקשורת. לדבריהם, מי שמזלזל בכוחה של בזק וביכולות שלה בתחום הסיבים האופטיים פשוט אינו מבין על מה הוא מדבר ומוטב לו לא היה אומר זאת כלל, מפני שאמירה כזו מוכיחה איך חושב ומתנהג מונופול בעייתי.