אוריין חתמה על מסמך עקרונות לרכישת אביב שיגור

אוריין תשקיע 16 מ' ש', אם חובותיה של אביב לא יעלו על 25 מ' ש' בעת העסקה

חברת השילוח והשירותים הלוגיסטיים אוריין עדכנה בסוף השבוע, כי חתמה על מסמך עקרונות לרכישת חברת אביב שיגור מידי אליעזר פישמן, קרן סקיי ואבי פישר. המסמך נחתם כבסיס למו"מ בין הצדדים לקראת חתימה על הסכם מחייב, וכשבועיים לאחר שאוריין דיווחה על מו"מ שהיא מנהלת בעניין.

לפי מסמך העקרונות שנחתם, אוריין, שבשליטת חן למדן, תשלם עבור אביב שיגור 16 מיליון שקל, בהנחה שבמועד השלמת העסקה חובותיה הפיננסיים של אביב שיגור לא יעלו על 25 מיליון שקל.

באוריין ציינו כי ההסכמות שהושגו ישמשו "אך ורק כבסיס עקרונות למו"מ לקראת הסכם סופי ומפורט". אביב שיגור היא חברה פרטית העוסקת במתן שירותי בלדרות פנים-ארצית לכל סוגי המעטפות והחבילות.

פישמן רכש את אביב שיגור בשנת 1999, ולפני ארבע שנים מכר לקרן סקיי שליש מהמניות, לפי שווי חברה של 33 מיליון שקל. בהמשך רכש גם אבי פישר שליש מהמניות. חברת מסר, שאביב שיגור מושקעת בה, לא כלולה בעסקה.

אוריין היא חברה ציבורית העוסקת בשילוח בינלאומי ובשירותים לוגיסטיים. לחברה מרכז לוגיסטי בשטח של 15 אלף מ"ר בקריית אריה בפתח תקווה, ובקרוב היא צפויה לפתוח מרכז נוסף על שטח כפול, בראש העין.

אוריין מעסיקה 540 עובדים ויש לה 60 משאיות גדולות. לחברה הכנסות שנתיות של 159 מיליון דולר, ורווח נקי של 8 מיליון דולר. את הרבעון הראשון של 2012 סיימה עם הכנסות של 40 מיליון דולר ועם רווח נקי של 2.2 מיליון דולר.

החברה הגדולה בתחומה

מניית אוריין נחלשה בשנה האחרונה בכ-12%, והיא משקפת לחברה שווי שוק של כ-205 מיליון שקל.

אביב שיגור נחשבת לחברה הגדולה בישראל בתחומה, ויש לה תשעה סניפים. היא נוסדה ב-1936 כ"מוניות אביב", ובשנת 1990 מיזגה לתוכה את "יעל דרומה". ב-1998 נמשכה התרחבותה על-ידי צירוף "שיגור אקספרס".

כיום מעסיקה אביב שיגור יותר מ-300 עובדים, ומפעילה יותר מ-200 כלי רכב.

עוד עדכנה אוריין במהלך סוף השבוע, כי קיבלה את אישור רשות המיסים למיזוג החברה הפרטית אס.סי.ג'י (SCG) לוגיסטיקה לתוכה, וכי מועד המיזוג נקבע לסוף חודש ספטמבר.

אס.סי.ג'י, שבה השקיעה אוריין כ-3.2 מיליון דולר, נמצאת בבעלותה המלאה, ועוסקת עבורה במתן שירותי לוגיסטיקה, ניהול מחסנים ושירותים בתהליכי יבוא ויצוא, ואת 2011 היא סיכמה ברווח של כ-850 אלף דולר.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"