משקיע זר חדש בענף: קרן באטרי רכשה 17% מאיי.די.איי

במסגרת העסקה הזרימה באטרי 120 מיליון שקל לחברת הביטוח והעבירה 4.1 מיליון שקל נוספים לחברה האם, כך שהיא מחזיקה עתה ב-17% ממניות החברה

בעוד שמניות קבוצות הביטוח הגדולות "חוטפות" מהמשקיעים בשוק ההון, הודיעה היום חברת ביטוח ישיר על השלמת עסקה להכנסת שותף זר לחברת איי.די.איי חברה לביטוח שבבעלותה.

קבוצת ביטוח ישיר, שבשליטת צור שמיר של משפחת שנידמן, הודיעה כי ההתקשרות בינה לבין קרן ההשקעות Battery, שהחלה לפני כשנה, הושלמה. במסגרת העסקה הזרימה באטרי 120 מיליון שקל לחברת הביטוח והעבירה 4.1 מיליון שקל נוספים לחברה האם, כך שהיא מחזיקה עתה ב-17% ממניות החברה. עסקה זו משקפת לאיי.די.איי שווי של כ-730 מיליון שקל.

זוהי עסקה ייחודית בנוף העסקי של היום, כשמשקיעים זרים נמנעים להגיע לישראל והמשקיעה הזרה האסטרטגית ביותר בתחום הפיננסי במשך השנים - ג'נרלי האיטלקית - פועלת ליציאה מישראל באמצעות מימוש החזקותיה בחברת מגדל.

ביטוח ישיר וקרן באטרי חתמו בתחילה על הסכם לפיו שווי איי.די.איי בעסקה יעמוד על כ-800 מיליון שקל. מאז הופחת השווי, אך גם נקבעו בין הצדדים תנאים שבהתקיימותם תשלם באטרי 12 מיליון שקל נוספים לביטוח ישיר. כך, למשל, אם איי.די.איי ביטוח תימכר או תונפק לציבור בתוך שבע שנים ממועד השלמת העסקה, בשווי של פי 2.3 מהון העצמי שלה או גבוה מכך, ביטוח ישיר תהיה זכאית לכ-6 מיליון שקל נוספים. אם השווי האמור יהיה גבוה פי 3 מההון העצמי, היא תהיה זכאית ל-12 מיליון שקל.

מוקדם יותר השנה הבהירה קבוצת ביטוח ישיר כי עם השלמת העסקה היא צפויה ליהנות מגידול של כ-70 מיליון שקל בהון. כמו כן, הובהר אז כי לאחר כניסתה של באטרי, איי.די.איי תאמץ מדיניות חלוקת דיבידנד של לפחות 50% מרווחיה השנתיים (בכפוף להוראות הרגולציה). איי.די.איי ביטוח, שבניהולו של רביב צולר, פועלת באמצעות שני מותגים - "ביטוח ישיר, הקש על החמש" ו"תשעה מיליון".